De ska frysa alla eventuella embryon! Förvirrad!
Hej!
Jag och min man har påbörjat IVF. Började med Gonal F den 11/9 och började sedan med Orgalutran.
Vi fick göra VUL 19/9, dvs. efter åtta dagar med sprutorna. Vi väntade oss att vi skulle få höja dosen för de hade pratat om att de började med en låg dos på mig (Gonal F 125 IE), men läkaren sa att vi skulle sänka dosen och att de skulle ta ett blodprov.
Han sa inget annat egentligen, mer än att det var många äggblåsor som växte, och jag trodde att det var bra.
Vi fick med oss två sprutor som eventuellt skulle användas istället för Ovitrelle (fattade knappt varför).
När de sedan ringde upp mig med resultatet av blodprovet så berättade de att de skulle frysa alla våra eventuella embryon.
På fredag har vi äggplock och jag känner mig så förvirrad.
Är jag överstimulerad?
Om de ska frysa våra embryon, när får vi då tillbaka ett?
Jag mår ju bra. Har inte ont i magen alls, inte några humörsvängningar och har inte haft problem under behandlingen alls. När det största problemet man känner av är att Orgalutransprutan svider förvänar man sig ju att behandlingen går bra.
Vad händer nu? Inte fått någon info alls om det här! Någon som varit med om detta? När fick ni göra ET?