• Redmilk

Glädjen försvann med kattungen

Jag har skaffar världens finaste kattunge. Men sen jag läste på nätet så är jag superdeppig nu.

Folk tycker att man inte kan lämna en kattunge ensam i fem timmar. Detta betyder att jag alltså inte kan gå på mina seminarier och föreläsningar. Jag tänkte när jag skaffade kattungen att åh vad bra, jag pluggar å kommer va hemma mer än en heltidsarbetande. Katten får det bra. Men nu tänker jag snarare..jaha...jag är borta hela fem timmar. Stackars katt.

Jag har ett hemmalaget katträd som är jättehögt och fint. Jag gosar med katten på morgonen, mina barn leker med den innan de går till skolan. Jag är borta max fem timmar. Sen leker jag med den och gosar resten av tiden hemma.

Har min kattunge det dåligt hos mig?

• Svar på tråden Glädjen försvann med kattungen
  • Redmilk

Tack för era svar!

Jag har lämnat kissen 2 timmar nu på morgonen för att lämna barnen på skola och förskola. Imorgon ska jag jobba kväll. Kommer va borta 4 timmar. Men det känns mycket bättre nu efter era svar. Tack för att ni lättat mitt dåliga samvete lite!

Har också fixat två kattvakter som kan hoppa in vid längre frånvaro.

• Qami

Åh herregud, det är inga som helst problem att lämna kisse ensam hemma flera timmar! Den kommer sova när du är borta :) katter är bra på att hantera ensamhet!

• Zadre

Tja, lagen säger att katten ska ha tillsyn minst två gånger per dag, annars så står ingen om hur länge man kan lämna de. Däremot så skulle jag rekommendera dej att skaffa en kompis till kissen.

• Monchichier
    Zadre skrev 2016-09-20 20:15:17 följande:

Tja, lagen säger att katten ska ha tillsyn minst två gånger per dag, annars så står ingen om hur länge man kan lämna de. Däremot så skulle jag rekommendera dej att skaffa en kompis till kissen.

Fast det där att katter behöver kompisar stämmer inte. Katter är inte flockdjur och brukar inte komma överens speciellt mycket med andra katter som inte kommer från den egna kullen.