Socker är verkligen KNARK
Jag är så grymt beroende av socker, alltid varit, sedan jag var liten. Fick inte massa godis fritt eller så men jag hittade alltid vägar att få. Fanns inget tog jag kakor ur frysen eller till o med ren mandelmassa och åt.
Under tonåren höll jag mig smal och inte särskilt sund. Åt godis o sånt men inte mat.
I tidig vuxen ålder började jag med antidepp och mitt sötsug blev ännu värre men skillnaden var att även matsuget blev stort.
Ja vad hände? Jag gick upp i vikt. Har gått upp drygt 15 kg under åren och är tjock nu....även om jag vantrivs med mig själv går suget före.
Jag vet hur man äter rätt, jag vet allt sånt...men sockret är som ett jävla knark. Blir lycklig och glad av det...
Har ett bra liv, har aldrig haft några större svårigheter...jag vet inte varför jag är så beroende?
Hur tar man sig ur det? Jag försöker, och undviker så mycket socker det går när jag försöker gå ner i vikt,men lite är ju svårt att undvika. Ingen lchf style....funkar inte med min känsliga mage och jag tror inte det är nyttigt i längden heller med allt fett.
Vad gör man? Jag vill inte väga för mycket, jag vill vara normalviktig för mitt barns skull, och hälsas!