När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?
Som rubriken lyder. Glömde kolla med kliniken ang det. Fick utslag på ägglossningsstickan i fredags och skall få ev tillbaks en 5 dagars embryo på torsdag. Det är ostimulerat cykel.
Tack för input :)
Som rubriken lyder. Glömde kolla med kliniken ang det. Fick utslag på ägglossningsstickan i fredags och skall få ev tillbaks en 5 dagars embryo på torsdag. Det är ostimulerat cykel.
Tack för input :)
Du har helt rätt. Det är Falun vi går. Jag började m Lutinus lite tidigare på eget bevåg( hade hemma sen tidigare) Prednisolonet fick jag börja m mensdag 1 och öka vid äl. IL dropp blir vid återföringen. Det känns att det är lite olika hos samma klinik beroende på varje fall vilket jag gillar att det är lite individuell anpassade behandlingar :) När ska du göra fet?
Jag ska börja med Lutinus vid insättningen. Sätter in en blastocyst, så börjar med Lutinus på ÄL+5. En på morgon och en på kväll. Går i Falun, vilket jag gissar att du också gör TS, eftersom du får IL-dropp? Verkar vara lite olika kliniker emellan när man börjar med vad och hur mkt
10 år,14 IVF.er, 9 ET/FET varav 7 ED och nu är jag i v.30 så ge aldrig upp!
Wow! Beundrar dig :))
Jag ger inte upp men ibland känns det hopplöst bara. Jag önskar bara de kunde hitta felet så man kunde få behandling. Jag är så trött att höra att ALLT är perfekt och ändå misslyckas gång efter gång....
Men återigen wow till dig! Stort lycka till <3
Berätta gärna din reda om du orkar :)
10 år,14 IVF.er, 9 ET/FET varav 7 ED och nu är jag i v.30 så ge aldrig upp!
Vi har försökt i 3 år, 5 ivf sammanlagt 12 insättningar, 4 ET och resterande fina blastocyter. Vi 3missfall i bagaget :(. Har aldrig lyckats med blastocyter trots att det är fina och m m Det är första gången vid fet som vi gör annorlunda så vi får hålla tummarna. De andra gångerna körde vi ostimulerat ( vilket det är denna gång med) och utan några mediciner. Det låter ju lovande att ni kan bli gravida själva så det är bara tidsfråga nu :))
Vi är också oförklarligt barnlösa. Alla värden är fina men ändå så misslyckas man. Åldern stressar mig med trots de tycker inte man ska tänka så pga mina värde....men klockan tickar och man blir inte yngre tyvärr. Vi har också 5 blastisar i frysen. Håller tummarna för våra blastisar nu :). När skulle ni göra FET?
Ja bra att ni får göra nått annorlunda denna gång. Det hjälper en att orka försöka igen. Är ni också oförklarligt barnlösa som oss? Vid Fertilitetsutredningen så var alla våra prover bra och även vid missfallsutredningen. Jobbigt att inte få någon förklaring varför.
Vi har också försökt i 3 år, jag blir inte gravid snabbt naturligt tyvärr så har inte så höga förväntningar att vi ska lyckas själva. Innan vårt IVF försök så hade det inte hänt något på 1,5 år. Jag blir inte yngre direkt. Känns hopplöst ofta men nästa försök så ska vi prova med Fragmin och längre tid med Lutinus än sist. Vi har fem blastocyster i frysen och två försök kvar.
Va härligt Jag är bara jag. Att man ska behöva gå genom allt detta men islut ändan är det värt :)
Jag har en annan fånig fråga nu. Hmm hur beter ni er dagen efter återföringen ? Jobbar ni? Är ni lugna? Hem och vilar? Undviker trappor? Jag får så olika bud så jag blir galen....
Du har helt rätt. Det är Falun vi går. Jag började m Lutinus lite tidigare på eget bevåg( hade hemma sen tidigare) Prednisolonet fick jag börja m mensdag 1 och öka vid äl. IL dropp blir vid återföringen. Det känns att det är lite olika hos samma klinik beroende på varje fall vilket jag gillar att det är lite individuell anpassade behandlingar :) När ska du göra fet?
Åh va spännande! Håller alla tummar och tår
Jag började med 5 mg prednisolon på mansdag 1. Vid äl ökades till 10 mg. Vet inte om de kommer öka det ytterligare imorgon vid FET.
Du ..tappa inte hoppet! Jag har hört att det har gått bra trots allt inte sett tipptopp ut. Jag är rätt nervös inför morgondagen. Tänk om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen...Det har aldrig hänt oss men risken finns ju. Så jag dyker i plugg och jobb och försöker inte tänka på detta.
Hur gör du idag och imorgon? Jobba? Träna? Vila? sängläge? Hur ska man göra? Rekommenderade de dig nåt speciellt ?
Jag är rätt nervös inför morgondagen. Tänk om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen...Det har aldrig hänt oss men risken finns ju. Så jag dyker i plugg och jobb och försöker inte tänka på detta.
Hur gör du idag och imorgon? Jobba? Träna? Vila? sängläge? Hur ska man göra? Rekommenderade de dig nåt speciellt ?
Förlåt att jag missade svara. Tänkte på dig precis hur det går för dig? Jo det gick bra i torsdag. Ja alltså som alltid. Lilla frysisen klarade sig och vi fick IL dropp och lite akupunktur efteråt. I söndags natt vaknade jag att jag frös mkt, och på morgon var det lite lätt brunfärg på Lutinus staven och flytningen med ( förlåt äckelvarning). Så igår depppade jag ihop, det kändes redan kört trots att det är så tidigt. Jag blir så ledsen när allt ser så lovande ut och det inte funkar..... Hoppas du mår bättre :))
Hur gick det idag Vallmo? Blev det insättning? Hur mår du?