• Vallmo78

När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?

Som rubriken lyder. Glömde kolla med kliniken ang det. Fick utslag på ägglossningsstickan i fredags och skall få ev tillbaks en 5 dagars embryo på torsdag. Det är ostimulerat cykel.

Tack för input :)

• Svar på tråden När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?
  • Vallmo78

Du har helt rätt. Det är Falun vi går. Jag började m Lutinus lite tidigare på eget bevåg( hade hemma sen tidigare) Prednisolonet fick jag börja m mensdag 1 och öka vid äl. IL dropp blir vid återföringen. Det känns att det är lite olika hos samma klinik beroende på varje fall vilket jag gillar att det är lite individuell anpassade behandlingar :) När ska du göra fet?

finee skrev 2016-09-19 22:52:01 följande:

Jag ska börja med Lutinus vid insättningen. Sätter in en blastocyst, så börjar med Lutinus på ÄL+5. En på morgon och en på kväll. Går i Falun, vilket jag gissar att du också gör TS, eftersom du får IL-dropp? Verkar vara lite olika kliniker emellan när man börjar med vad och hur mkt

• Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-19 20:26:54 följande:
    Kan man få det utskrivet här i Sverige tro?
    Nej, finns inte här och den sort jag tagit- och blivit gravid av 3 ggr- finns bara i ett fåtal länder.
  • Vallmo78

Wow! Beundrar dig :))

Jag ger inte upp men ibland känns det hopplöst bara. Jag önskar bara de kunde hitta felet så man kunde få behandling. Jag är så trött att höra att ALLT är perfekt och ändå misslyckas gång efter gång....

Men återigen wow till dig! Stort lycka till <3

Berätta gärna din reda om du orkar :)

Jag är bara jag skrev 2016-09-20 12:27:13 följande:

10 år,14 IVF.er, 9 ET/FET varav 7 ED och nu är jag i v.30 så ge aldrig upp!

• FruA78
    Vallmo78 skrev 2016-09-20 06:28:24 följande:

Vi har försökt i 3 år, 5 ivf sammanlagt 12 insättningar, 4 ET och resterande fina blastocyter. Vi 3missfall i bagaget :(. Har aldrig lyckats med blastocyter trots att det är fina och m m Det är första gången vid fet som vi gör annorlunda så vi får hålla tummarna. De andra gångerna körde vi ostimulerat ( vilket det är denna gång med) och utan några mediciner. Det låter ju lovande att ni kan bli gravida själva så det är bara tidsfråga nu :))

Ja bra att ni får göra nått annorlunda denna gång. Det hjälper en att orka försöka igen. Är ni också oförklarligt barnlösa som oss? Vid Fertilitetsutredningen så var alla våra prover bra och även vid missfallsutredningen. Jobbigt att inte få någon förklaring varför.

Vi har också försökt i 3 år, jag blir inte gravid snabbt naturligt tyvärr så har inte så höga förväntningar att vi ska lyckas själva. Innan vårt IVF försök så hade det inte hänt något på 1,5 år. Jag blir inte yngre direkt. Känns hopplöst ofta men nästa försök så ska vi prova med Fragmin och längre tid med Lutinus än sist. Vi har fem blastocyster i frysen och två försök kvar.
  • Vallmo78

Vi är också oförklarligt barnlösa. Alla värden är fina men ändå så misslyckas man. Åldern stressar mig med trots de tycker inte man ska tänka så pga mina värde....men klockan tickar och man blir inte yngre tyvärr. Vi har också 5 blastisar i frysen. Håller tummarna för våra blastisar nu :). När skulle ni göra FET?

FruA78 skrev 2016-09-20 17:19:58 följande:

Ja bra att ni får göra nått annorlunda denna gång. Det hjälper en att orka försöka igen. Är ni också oförklarligt barnlösa som oss? Vid Fertilitetsutredningen så var alla våra prover bra och även vid missfallsutredningen. Jobbigt att inte få någon förklaring varför.

Vi har också försökt i 3 år, jag blir inte gravid snabbt naturligt tyvärr så har inte så höga förväntningar att vi ska lyckas själva. Innan vårt IVF försök så hade det inte hänt något på 1,5 år. Jag blir inte yngre direkt. Känns hopplöst ofta men nästa försök så ska vi prova med Fragmin och längre tid med Lutinus än sist. Vi har fem blastocyster i frysen och två försök kvar.

• Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-20 12:48:11 följande:
    Wow! Beundrar dig :))
    Jag ger inte upp men ibland känns det hopplöst bara. Jag önskar bara de kunde hitta felet så man kunde få behandling. Jag är så trött att höra att ALLT är perfekt och ändå misslyckas gång efter gång....
    Men återigen wow till dig! Stort lycka till <3
    Berätta gärna din reda om du orkar :)
    Felet för mig var fel medicin-jag blev antingen inte ens gravid eller fick missfall efter ED. Det "ska" liksom inte behövas 7 ED med 14 blastisar innan det tar! Bytte till dubbel dos Prednisolon och då gick det. Inget annat ändrat och det var t.o.m FET som har lite lägre chans så det finns bara det att ta på. Tar visserligen Trombyl också, men tog Fragmin båda de andra graviditeterna som blev mf så det beror inte på Trombylen heller.

Tack! Det känns helt overkligt efter 10 år!  Solig
  • Vallmo78

Va härligt Jag är bara jag. Att man ska behöva gå genom allt detta men islut ändan är det värt :)

• Vallmo78

Jag har en annan fånig fråga nu. Hmm hur beter ni er dagen efter återföringen ? Jobbar ni? Är ni lugna? Hem och vilar? Undviker trappor? Jag får så olika bud så jag blir galen....

• Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 07:02:22 följande:
    Jag har en annan fånig fråga nu. Hmm hur beter ni er dagen efter återföringen ? Jobbar ni? Är ni lugna? Hem och vilar? Undviker trappor? Jag får så olika bud så jag blir galen....
    Vi har ju varit i Prag alla gånger och lugnt kan jag väl inte påstå att vi tatt det. Inte stressat, men gått runt på stan och t.o.m alla trappor upp till borgen. Inga problem, blivit gravid ändå. Enda restriktionerna är noll kaffe, noll sex, inga lyft, ingen cykling, inga varma bad/duschar.
  • finee
    Vallmo78 skrev 2016-09-20 06:35:07 följande:

Du har helt rätt. Det är Falun vi går. Jag började m Lutinus lite tidigare på eget bevåg( hade hemma sen tidigare) Prednisolonet fick jag börja m mensdag 1 och öka vid äl. IL dropp blir vid återföringen. Det känns att det är lite olika hos samma klinik beroende på varje fall vilket jag gillar att det är lite individuell anpassade behandlingar :) När ska du göra fet?

Ja, det är ju bra att de individanpassat Vilken dos prednisolon ska du ta? Jag får 10mg. FET gjorde jag igår, så ruvardag 1 idag. Dock var embryot som de tinade inte helt topp, så förväntningarna är tyvärr rätt så låga
  • Vallmo78
    finee skrev 2016-09-21 17:32:04 följande:
    Ja, det är ju bra att de individanpassat Vilken dos prednisolon ska du ta? Jag får 10mg. FET gjorde jag igår, så ruvardag 1 idag. Dock var embryot som de tinade inte helt topp, så förväntningarna är tyvärr rätt så låga
    Åh va spännande! Håller alla tummar och tårSkrattande
    Jag började med 5 mg prednisolon på mansdag 1. Vid äl ökades till 10 mg. Vet inte om de kommer öka det ytterligare imorgon vid FET. 
    Du ..tappa inte hoppet! Jag har hört att det har gått bra trots allt inte sett tipptopp ut. Jag är rätt nervös inför morgondagen. Tänk om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen...TystDet har aldrig hänt oss men risken finns ju. Så jag dyker i plugg och jobb och försöker inte tänka på detta. 
    Hur gör du idag och imorgon? Jobba? Träna? Vila? sängläge? Hur ska man göra? Rekommenderade de dig nåt speciellt ?
  • Vallmo78
    Jag är bara jag skrev 2016-09-21 10:26:52 följande:
    Vi har ju varit i Prag alla gånger och lugnt kan jag väl inte påstå att vi tatt det. Inte stressat, men gått runt på stan och t.o.m alla trappor upp till borgen. Inga problem, blivit gravid ändå. Enda restriktionerna är noll kaffe, noll sex, inga lyft, ingen cykling, inga varma bad/duschar.
    Ok tack. HjärtaDå kan jag gå upp i trappor utan att ha ångest. Vi bor högst upp utan hiss och det har gett mig ångest...
  • Jag är bara jag
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 18:16:15 följande:
    Ok tack. HjärtaDå kan jag gå upp i trappor utan att ha ångest. Vi bor högst upp utan hiss och det har gett mig ångest...
    Trappor är lugnt! Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
  • finee
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 18:14:47 följande:

Åh va spännande! Håller alla tummar och tår

Jag började med 5 mg prednisolon på mansdag 1. Vid äl ökades till 10 mg. Vet inte om de kommer öka det ytterligare imorgon vid FET. 

Du ..tappa inte hoppet! Jag har hört att det har gått bra trots allt inte sett tipptopp ut. Jag är rätt nervös inför morgondagen. Tänk om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen...Det har aldrig hänt oss men risken finns ju. Så jag dyker i plugg och jobb och försöker inte tänka på detta. 

Hur gör du idag och imorgon? Jobba? Träna? Vila? sängläge? Hur ska man göra? Rekommenderade de dig nåt speciellt ?

Ok, men det låter väl bra med att gasa på med prednisolonet vid ÄL Tack för dina peppande ord! Har känt mig så nedslagen... Nästan tagit ut misslyckandet i förskott. Men nu ikväll har jag i alla fall känt mig liiite mer hoppfull

Hoppas din klarar upptining! Vi hade tre i frysen, gjorde en FET förra månaden med blastocyst 1, och när de skulle tina igår klarade inte blastis nr 2 tiningen, så de fick tina den 3:e.. Så nu är frysen tömd och vi behöver göra nytt färskförsök om det här inte tar sig.

Jag har inte fått några särskilda restriktioner efter FET, förutom att inte lyfta tungt eller träna hårt. Annars lev som vanligt. Men jag har inte frågat dem! Kommer nog göra det nästa gång. Jag har jobbat som vanligt idag och även varit ute på en lugn långpromenad. Håller tummarna för dig imorgon!! <3
  • finee
    Vallmo78 skrev 2016-09-21 18:14:47 följande:

Jag är rätt nervös inför morgondagen. Tänk om de ringer och säger att den inte klarade upptiningen...Det har aldrig hänt oss men risken finns ju. Så jag dyker i plugg och jobb och försöker inte tänka på detta. 

Hur gick det idag Vallmo? Blev det insättning? Hur mår du?
  • Vallmo78

Förlåt att jag missade svara. Tänkte på dig precis hur det går för dig? Jo det gick bra i torsdag. Ja alltså som alltid. Lilla frysisen klarade sig och vi fick IL dropp och lite akupunktur efteråt. I söndags natt vaknade jag att jag frös mkt, och på morgon var det lite lätt brunfärg på Lutinus staven och flytningen med ( förlåt äckelvarning). Så igår depppade jag ihop, det kändes redan kört trots att det är så tidigt. Jag blir så ledsen när allt ser så lovande ut och det inte funkar..... Hoppas du mår bättre :))

finee skrev 2016-09-22 22:40:33 följande:

Hur gick det idag Vallmo? Blev det insättning? Hur mår du?

Svar på tråden När börja med progestron (Lutinus) vid FET ?