• SweetJune

Gravid 32+3 diarré och "molvärk"

Hej!

Vet ej om jag åt något dåligt igår då jag åt ute två ggr samt hade två sista stressiga dagar på jobbet. Är gravid i v 32+3 med andra barnet och känner tryck mot magen, sammandragningar? Även diarré sen igår och molvärk. Är detta normalt? Försöker slappna av men blir uppstressad av att tänka att barnet skulle komma redan nu..

• Svar på tråden Gravid 32+3 diarré och "molvärk"
  • mortilltre

Svårt att veta såklart men dra dej aldrig för att kontakta Mvc el. förlossningen vid oro. Kostar inget. Lycka till!

• SweetJune

Ringde förlossningen inatt och de tyckte jag skulle avvakta. Får ont i magen och så kommer diarré. Ingen som har varit med om samma?

• Libra1

Jag får mycket sammandragningar när magen bråkar. Tarmarna retar livmodern. Kanske kan vara det?

Har läst att tarmarna vill tömma sig innan förlossning. Men det är kanske lite tidigt för det. Jag hade själv problem med magen i v35 men ingen bebis ännu. V36 nu och mår bättre. :)

• SweetJune
    Libra1 skrev 2016-09-24 07:14:06 följande:

Jag får mycket sammandragningar när magen bråkar. Tarmarna retar livmodern. Kanske kan vara det?

Har läst att tarmarna vill tömma sig innan förlossning. Men det är kanske lite tidigt för det. Jag hade själv problem med magen i v35 men ingen bebis ännu. V36 nu och mår bättre. :)

Hej! Det gick också över för mig, var dålig i tre dygn så verkade vara matförgiftning.. Var rädd att bebis skulle komma. Skönt att du mår bättre
Svar på tråden Gravid 32+3 diarré och "molvärk"