• asdfghjkl13

Vad är det för fel på min katt?

Hej

För två månad sedan så separerade jag och min kille, så från att jag och min katt bodde hos honom på typ 70kvm, så flyttade vi till en lgh på 24kvm. Allting har varit frid och fröjd tills typ en månad sen. 

Då har hon(katten alltså) vaknat kl 5 vaje morgon och jamat skithögt och vill gå ut, ett sånt beteende har hon inte haft sen hon var en liten kattunge. 

och jag släpper ej ut henne för att jag vill att hon ej ska få det som en vana, utan att vi går ut när min väckarklocka ringer. Alltså bor ju i en lgh i stan, så hon går ut på gården bara, och så ä.r hon f.ö "uppväx" - förutom att då bodde vi på nedre plan och hade en uteplats, nu måste hon gå i trapphuset för att komma ut, men det ska väl inte spela ngn roll???

Men även fast jag släpper ut henne så går hon ändå runt och jamar, i trapphuset, på gården, inne i lgh, och är helt missnöjd. 

Vad ska jag göra??! jag håller på bli tokig!!! 

Hon äter bra, hon gör sin ärenden i kattlådan, hon tvättar sig, dricker bra. Förutom det är jamande på nätterna. Så jag tror inte det är fysiologisk utan psykologisk.

IGår tex var jag ute med henne 2.5 timme innann "läggdags" för att "trötta" ner henne, men ändå, hon ska promt upp kl 5! Jag kan leka med henne en timme innan läggdags, spelar ingen roll. Hon *SKA* upp kl 5! 

Hon är 3.5 år förresten. Och jag tycker inte hon är så himla ensam mer än hon var tidigare när vi var 2. 

För tycker det är så märkligt att hon inte hade det den första månaden när vi bodde i den här lägenheten, utan att det har kommit nu. 

Pls help!

/M

• Svar på tråden Vad är det för fel på min katt?
  • WinterDawn

Hon kanske saknar din fd sambo och sitt gamla hem? Testa att köpa feliway och se om hon blir lite gladare.

Svar på tråden Vad är det för fel på min katt?