• selgy

Undvika negativa omdömen på Tradera. Hur?

Jag har skickat en del med Schenker och allt verkar ha kommit fram. jag har skickat kanske 3 saker med posten varav en sak inte kommit fram. Ska man betala tillbaka hela eller halva summan mot ett positivt omdöme när sådant händer? Jag antar ett det lär hända fler gånger med posten.

• Svar på tråden Undvika negativa omdömen på Tradera. Hur?
  • orzia1

Hur mkt pengar handlar det om att betala tillbaka?

Jag vet att vissa filmar när de postar breven till köpare. Men det är ändå ingen garanti för att undvika neg omdömme

• selgy
    orzia1 skrev 2016-09-08 12:55:26 följande:

Hur mkt pengar handlar det om att betala tillbaka?

Jag vet att vissa filmar när de postar breven till köpare. Men det är ändå ingen garanti för att undvika neg omdömme

Nej filma kanske inte hjälper så mycket, eftersom folk blir sura ändå om dom inte får grejerna.

55 kr då (+frakten var gratis 26 kr), men det blir ju mer ju fler som försvinner. 

tack och lov säljer jag mest stora tunga grejer, så jag kanske ska sluta med filmer och spel? Det ger ju inte mkt i alla fall.
  • orzia1
    selgy skrev 2016-09-08 13:32:37 följande:

Nej filma kanske inte hjälper så mycket, eftersom folk blir sura ändå om dom inte får grejerna.

55 kr då (+frakten var gratis 26 kr), men det blir ju mer ju fler som försvinner. 

tack och lov säljer jag mest stora tunga grejer, så jag kanske ska sluta med filmer och spel? Det ger ju inte mkt i alla fall.

Alt är om du skriver att enda fraktalternativ är med spårbar frakt.. Men då är risken att folk ej köper för frakt blir för dyr.

Är du med i ngn loppisgrupp i närheten av där du bor? Jag säljer inte längre på tradera dels pga deras avg men även pga att skicka.. Men är med ngn bröllopstillbehör sida där jag skickar. Jag upplever att det är bättre med facebook
  • Johannaa88

Jag har sålt jättemycket på Tradera under många års tid,alltid skickat med posten. Aldrig varit med om att något inte kommit fram. Däremot har det hänt att paket kommit i retur, för att köparen antingen skrivit fel adress eller inte hämtat ut dem. Man ska alltid skriva avsändaradress på paketet när man skickar, då kommer paketet tillbaka till avsändaren om det inte skulle komma fram.
    Om posten mot förmodan skulle slarvat bort paketet, väljer du själv hur hjälpsam du vill vara. Återbetala pengarna hade jag själv inte gjort, däremot hade jag hjälpt köparen att försöka komma på vad som gått fel, gjort en reklamation till posten osv. Om man är vänlig och hjälpsam är det sällan man får negativa omdömen, iallafall enligt min erfarenhet. Du kan ju skriva i dina auktioner också att du inte ansvarar för ev. slarv av posten, många som gör så :)

Svar på tråden Undvika negativa omdömen på Tradera. Hur?