-
Jag förstår inte om man ska göra ett eget vinnarmejl, för att hitta det får jg gå in på "gamla tradera". Många verkar betala auktionen genom tradera, tradera meddelar mig att det är betalt, jag skickar, pengarna syns på mitt konto någon dag senare.Men, vissa köpare kontaktar mig och ber om konto för inbetalning.Behöver jag ha ett eget vinnarmejl? Är det överhuvudtaget aktivt längre?
-
Svar på tråden Tradera - eget vinnarmejl 2016? betala auktion genom Tradera?
-
Om du går in på "Min profil" Kan du där lägga till ett meddelande till dina köpare. Står så här: "Meddelande till dina köpare (infogas i Traderas vinnarmejl". Där har jag lagt till betalningsinfo. Det är många som betalar via Tradera idag, men även många som swishar (om man som jag angett att man har swish).
Du behöver väl inte ha ett eget vinnarmail, men jag tycker det underlättar, ger köparen flera val och jag slipper skicka enskilda mail till alla. -
Den funktionen verkar inte existera på i min profil sida. Inte heller kan jag välja betalsätt. Jag är ganska nyregistrerad.lililil skrev 2016-09-08 11:08:43 följande:
Om du går in på "Min profil" Kan du där lägga till ett meddelande till dina köpare. Står så här: "Meddelande till dina köpare (infogas i Traderas vinnarmejl". Där har jag lagt till betalningsinfo. Det är många som betalar via Tradera idag, men även många som swishar (om man som jag angett att man har swish).
Du behöver väl inte ha ett eget vinnarmail, men jag tycker det underlättar, ger köparen flera val och jag slipper skicka enskilda mail till alla.
-
Hur du vill att köparen ska kunna betala väljer du när du gör annonsen. Om du loggar in här www.tradera.com/my/profile och sedan längst ner på sidan finns "meddelande"-funktionen hos mig iaf.selgy skrev 2016-09-08 12:09:51 följande:Den funktionen verkar inte existera på i min profil sida. Inte heller kan jag välja betalsätt. Jag är ganska nyregistrerad.
-
Ok det kanske har med att jag inte varit registrerad så länge. Jag har ingen "meddelande" funktion och kan inte välja betalsätt, utan det står bara:lililil skrev 2016-09-08 12:32:39 följande:Hur du vill att köparen ska kunna betala väljer du när du gör annonsen. Om du loggar in här www.tradera.com/my/profile och sedan längst ner på sidan finns "meddelande"-funktionen hos mig iaf.
"När din vara säljs kommer köparen betala med kort eller PayPal på Tradera. Tradera sätter sedan in pengarna på ditt bankkonto ********* som du angivit i Mitt Tradera. Insättningen görs inom 1-2 bankdagar."
Denna personligt meddelande funktion finns i alla fall inte kvar? Ett litet (i) brevid användarnamnet. -
Jaha, ja vad konstigt! Då vet jag tyvärr inte!selgy skrev 2016-09-08 12:45:42 följande:Ok det kanske har med att jag inte varit registrerad så länge. Jag har ingen "meddelande" funktion och kan inte välja betalsätt, utan det står bara:
"När din vara säljs kommer köparen betala med kort eller PayPal på Tradera. Tradera sätter sedan in pengarna på ditt bankkonto ********* som du angivit i Mitt Tradera. Insättningen görs inom 1-2 bankdagar."
Denna personligt meddelande funktion finns i alla fall inte kvar? Ett litet (i) brevid användarnamnet.