• druvan52

Svårt vid återföring?

Någon mer som har haft komplicerade återföringar dvs där de haft svårt att få blastocysten på plats?! Hur har det gått för er sen? Är på RD 7 idag men tror helt enkelt att de ej fick den på plats...

• Svar på tråden Svårt vid återföring?
  • Vickan I

En gång, vid ett av mina FET blev allt jättekonstigt. Läkaren kunde inte få den plats. Tog lååååång tid, gjorde jätteont och hon hämtade ul-maskin osv. Var överjävligt helt enkelt. Inte alls som andra gånger. Plötsligt säger hon "så klart" och ler. Jag kände direkt att nu har hon bara släppt den någonstans. Tre dagar senare börjar jag blöda som mens. Visar sig senare att jag har ett olokaliserat utomkvedshavandeskap. Den har fäst någonstans och sitter och producerar hcg, men de kan inte hitta den trots flera vul. Får tillslut avsluta det hela med cellgifter i sprutor. Var hemskt. Kommer aldrig kunna bevisa att läkaren bara släppte den el gjorde ngt annat tokfel. Men är säker på det. Håller tummarna för dig!

• FruA78

Jag gjorde min första återföring i maj. Hade samma problem som er. Det gjorde så jävla ont och läkaren fick hålla på länge innan hon lyckades få till det. Jag var också orolig för att det skulle påverka utgången. Men jag blev gravid och graviditeten satt rätt. Fick tyvärr missfall i vecka 10, tredje missfallet i rad. Kommer göra FET i oktober och de har sagt att jag kan få morfin innan om jag vill och en mindre kateter. Håller tummarna att allt går bra för dig. När har du testdag?

• druvan52
    Vickan I skrev 2016-09-08 06:22:43 följande:

En gång, vid ett av mina FET blev allt jättekonstigt. Läkaren kunde inte få den plats. Tog lååååång tid, gjorde jätteont och hon hämtade ul-maskin osv. Var överjävligt helt enkelt. Inte alls som andra gånger. Plötsligt säger hon "så klart" och ler. Jag kände direkt att nu har hon bara släppt den någonstans. Tre dagar senare börjar jag blöda som mens. Visar sig senare att jag har ett olokaliserat utomkvedshavandeskap. Den har fäst någonstans och sitter och producerar hcg, men de kan inte hitta den trots flera vul. Får tillslut avsluta det hela med cellgifter i sprutor. Var hemskt. Kommer aldrig kunna bevisa att läkaren bara släppte den el gjorde ngt annat tokfel. Men är säker på det. Håller tummarna för dig!

Jobbigt, det låter precis som för mig fast med skillnaden att det varit svårt vid alla mina FET (3), ingen har lyckats heller.
  • druvan52
    FruA78 skrev 2016-09-08 06:43:38 följande:

Jag gjorde min första återföring i maj. Hade samma problem som er. Det gjorde så jävla ont och läkaren fick hålla på länge innan hon lyckades få till det. Jag var också orolig för att det skulle påverka utgången. Men jag blev gravid och graviditeten satt rätt. Fick tyvärr missfall i vecka 10, tredje missfallet i rad. Kommer göra FET i oktober och de har sagt att jag kan få morfin innan om jag vill och en mindre kateter. Håller tummarna att allt går bra för dig. När har du testdag?

Vad tråkigt med missfall men vad bra att den ändå kom på plats, då kan man inte skylla på det iaf. Morfin och mindre kateter lät som en bra deal. Jag trodde att det bara var äggplock som gjorde ont men så fel jag hade. Jag får också sikta på ny FET i oktober, lycka till till dig!
  • Jag är bara jag

Lite svårt nån gång p.g.a bakåtlutande livmoder, sen böjde kliniken "röret" så nu sista gången gick det som en dans.

• Sesa1983

Mina har också varit komplicerade. En gång tog det en hel timme och de fick kalla in extra läkare.Har gjort 5 återföringar av blastocyster. Min klinik har lärt sig hur de ska göra nu med min "böj" så senaste två gångerna har gått som en dans. För mig hjälpte det att inte vara så kissnödig innan

Svar på tråden Svårt vid återföring?