• Inngoo

    Reklamation

    Hej!

    Jag skulle vilja höra era åsikter angående en reklamation som jag har gjort till en butik. Jag köpte ett Lumee skal från fyndiq som jag valde att returnera samma dag som jag fick den då det var ganska uppenbart att den var fejk och oanvändbar. Jag använde aldrig varan. Fläcken som man kan se på baksidan fanns redan där när jag fick den. Den kom dessutom i en skadad förpackning. Om jag minns rätt angav jag att varan inte levde upp till mina förväntningar som anledning till returen. Idag får jag mejl om att butiken inte godkänner reklamationen pga smuts och skador. Det känns otroligt surt att behöva betala för något som jag själv inte har orsakat. Jag kan dessutom inte anmäla detta till ARN eftersom skalet kostade ca 300 kr. Bifogar bild på skalet. Har jag inget annat val än att betala?

  • Svar på tråden Reklamation
  • Carambolan

    Det är inte så att butiken uppfattade att du gjorde en retur, inte en reklamation? ("Motsvarade inte förväntningarna" brukar vara ett av alternativen på retursedlar).

Svar på tråden Reklamation