Jag straffas för att jag flyttat 20 mil
Jag ska försöka göra en lång omskakande historia kort.. Jag har tre barn med en man som jag lämnade för ca tre år sedan. Han misshandlade mig psykiskt och våldtog mig också på slutet. Vi var tillsammans i 16 år. Han gjorde en massa vidriga saker som jag inte orkar ta upp här. Hursomhelst så har vi haft en fruktansvärd separation eftersom han förhalade och vägrade sälja våran gemensamma lägenhet. Det tog två år. Så min ekonomi blev lidande eftersom jag då ägde både en hyresrätt och en bostadsrätt.
Jag mådde så fruktansvärt dåligt.. Både privat och på mitt jobb. Dessutom har vi två barn varav tre med diagnos som har stora problem i skolan.. Jag var nära att ta mitt liv.
Men jag reste mig och gjorde något jag bara var tvungen att göra om mina barn skulle ha sin mamma kvar i livet. Jag lämnade Stockholm och stressen och flyttade 20 mil bort.. Ut på landet. Min tanke var också att barnen speciellt med diagnos skulle få en bättre och lugnare tillvaro här. Vilket visade sig stämma. Efter mycket protester från mitt ex bor nu min tonårsflicka hos mig och går i skolan!! Hon stormtrivs och vi är så lyckliga här..
Men pojkarna på 7 och 8 år bor kvar hos honom och jag hämtar dom varannan helg. Dom vill också bo här men exet vägrar släppa. Jag betalar stora summor bensin och tågresa för att frakta barn fram och tillbaka oss emellan. Han vägrar mötas halvvägs. Han säger att familjerätten sagt att det ska vara så. Att han inte har dessa skyldigheter. Har han verkligen rätt?
Han låter också mig ta alla räkningar. Mobil försäkring dotterns ridskola mm mm. Och han ska ha fullt underhåll för pojkarna. Han drog till med en summa runt 4000 .. Våra inkomster är väldigt olika. Han tjänar betydligt mer än jag. Nästan det dubbla.
Jag vill bara att mina barn ska må bra och att allt ska vara rättvist.. Jag vill gå vidare och bli hel igen.. Men det känns som han straffar mig för att det är jag som flyttat.