• Anonym (Tjej24)

Olika värderingar på vänskap?!?!

Hallå!

Jag är väldigt nedstämd och ledsen idag.. Har några få kompisar som står mig väldigt nära hjärtat. Många kompisar som flyttat och har ett fåtal kvar.

Det jag känner sorg för är att min närmsta kompis flyttat till annan ort, ca 2h bilresa, och i början när hon flyttat snackade vi mkt. Hon sa att hon sakna mig och att vi snart ska ses. Men sedan började hon få kompisar, vilket jag förstår och verkligen önskar henne det också. Efter ett tag hör hon knappt av sig, är kort och dryg i tonen.. Jättetråkigt!!

Jag är en godhjärtad person som gör allt för mina vänner, ställer upp i vått och torrt. Men får aldrig känslan av att dem uppskattar mig tillbaka. Ingen som ställer upp för mig. Jag hör av mig ofta till mina vänner, frågar hur det är och hur dem mår. Ja jag tänker ofta på dem! Vi är såklart vuxna allihopa och var och en har sitt.. Men ibland blir jag bara så ledsen över att ingen frågar mig hur jag mår, jag får alltid alltid ta kontakt med dem.

Känner mig så otroligt ensam trotts att jag har min partner sedan 4år tillbaka..

Vad ska jag göra? Älskar mina vänner!

Mvh tjej snart 25år

• Svar på tråden Olika värderingar på vänskap?!?!
  • Anonym (juli)

Livet är så där. Folk flyttar hit och dit. Bildar familj. Försvinner kommer tillbaka. Och så där.

Dina vänner finns kvar även om livet förändras. Det bästa du kan göra är att acceptera att vänskap ser olika ut under olika omständigheter. Ibland umgås man tajt. Sedan händer det kanske något och man ses mindre. Men det ändras igen.

Det bästa du kan göra är att också försöka skaffa nya polare att hänga med om gamla försvinner.

• Kiwilady

Har du en hobby? Kan ge nya vänner och en känsla av gemenskap i klubben???? Fortsätt att vara en bra vän, det vinner du i längden på. Se över din bekantskapskrets. Har din partner någon kompis flickvän, alt gammal polare från plugget. Fundera igenom????

• Anonym (Tjej24)

Jo jag har en hopphäst jag tävlar med. Men är inga i stallet som jag direkt klickar med på "utsidan". Svårt att hitta nya vänner senare dagar. Men absolut, vara en bra vän kommer jag alltid att vara :)

• Anonym (Tjej24)
    Kiwilady skrev 2016-09-05 20:23:40 följande:

Har du en hobby? Kan ge nya vänner och en känsla av gemenskap i klubben???? Fortsätt att vara en bra vän, det vinner du i längden på. Se över din bekantskapskrets. Har din partner någon kompis flickvän, alt gammal polare från plugget. Fundera igenom????

Jo jag har en hopphäst jag tävlar med. Men är inga i stallet som jag direkt klickar med på "utsidan". Svårt att hitta nya vänner senare dagar. Men absolut, vara en bra vän kommer jag alltid att vara :)
  • Anonym (:))

Man har ofta bara 2-3 nära vänner. Även när de flyttar så kommer de finnas där. Men kanske inte så ofta. Backa lite, ha egen fritid och ring inte för ofta. Jag har en ungdomsvän. Jag flyttade 60 mil. Ibland hörs vi inte mer än en gång om året. Men när vi träffas så är det som om vi aldrig varit ifrån varandra. Våra liv har gått vidare och vi har skaffat män och barn, jag har skilt mig. Men vår vänskap består. Vi lever definitivt egna liv. Men vi kommer vara vänner intill döden. Ni kommer hitta tillbaka till varandra. Men i din ålder händer så mycket att man inte riktigt har tid med varandra. Ge det några år.

Svar på tråden Olika värderingar på vänskap?!?!