Medikinet / Imovane
För ett par år sen så blev jag ordinerad en hel del mediciner, och bland dessa var Medikinet och Imovane. Allting fungerade jätte bra väldigt länge, men sedan av någon anledning (som jag inte kommer ihåg) så började jag ta mer av Medikinet. Detta resulterade i att min läkare valde att ge mig en dosett för tre dagar i taget, men med mycket arbete (få komma var tredje dag) och genom rena livet (nytt jobb) fick jag detta två veckor i taget. Det jag aldrig har berättat är att jag alltid har tagit hela min dos på 1-3 dagar. Jag är ordinerad 60mg om dagen, men sedan när det gick ur kroppen så fick jag sån himla ångest så jag tog mer. Och detta fortsatte, så varannan vecka har jag på 2-3 dagar tagit en dos som egentligen ska gälla för 2 veckor. De senaste månaderna alltså. Och jag har, med abstinens, alltid inväntat den där måndagen när jag får hämta mina mediciner igen och kan börja om. Men så nu så känner jag att jag ORKAR inte längre. Jag vill inte gå med på det här längre. Jag klarade mig utan innan detta, utan den här abstinensen. Jag VET att jag är en orsak i det här, att jag har orsakat mig själv det här genom att ta för mycket. Men det är inte vad detta handlar om. Jag har ett möte med min läkare på onsdag, och då tänker jag berätta att jag har kommit fram tills att jag vill sluta. Men hur kommer jag må efteråt? När jag hämtar ut min medicin varannan vecka, så kan jag lugna min abstinens med att "det kommer snart". Men när jag slutar så kommer inget dyka upp. Ni får gärna ställa frågor, detta är verkligen rörigt för mig,