• Hen

Vad youtubar du?

Jag youtubar som besatt ibland, speciellt när jag dricker alkohol. Min senaste besatthet är den här fantrailern för Supernatural. Knocking on heavens door. Helt jäkla amazing. 

Är även besatt av Dr Who just nu och speciellt tolvans relation till River Song, så även denna youtubas flitigt ( OBS, risk för spoilers om du inte sett senaste säsongerna ). 

Vad är din besatthet på youtube just nu? 

• Svar på tråden Vad youtubar du?
  • Hen
    Carambolan skrev 2016-09-02 20:15:20 följande:

Scamalot är min stora favorit just nu. En snubbe som gör roliga filmklipp av scam-spam som han besvarar. www.youtube.com/playlist

Åh klockrent! Min typ av nörderi, helt klart. Tack.  
  • Aniiee

Ja, du... jag prenumererar på över 100 youtubekanaler. Svårt att hinna med ibland. Axplock. I bokstavsordning, för att det är lättast.....

Armoured Skeptic - gör debunk- och svars-videos på saker som religiösa och pseudovetenskapliga uttalanden

Channel Awesome - Nostalgia Critic som recenserar gamla, oftast dåliga/så dåliga att de är bra filmer (alla -70 och -80talister som sett mycket film kommer känna sig hemma). Bum Reviews är korta, överdrivna recensioner (ALLA filmer Chester A. Bum tittar på är "the best movie I've ever seen in my life") på aktuella filmer. Awesome Comics är paneldebatter om aktuella comic-relaterade saker. I Tamara's never seen tittar Tamara på gamla bra filmer som hon inte sett förut (ex Jurassic Park, Secret of Nimh). Med mera.

Cris Stuckmann är min go-to filmrecensent.

Cinema Sins ser på filmer, gamla och nya, och kommenterar och pekar ut tokigheter och annat.

Epic Game Music gör elgitarr-covers på spelmusik.

Farfromsubtle spelar TV-spel, och har förmodligen youtubes/twitchs bästa set-up. Om man inte vill se TV-spel så kan man åt minståne titta en gång i månaden när de gör Show and Trailer, när de tittar på trailers för spel, film och tv-serier som släpts under månaden.

Gamespot håller mig ajour med spelnyheter.

Logicked är ett komplemet till Armoured Skeptic

Midnight's edge tittar bakom kulisserna i Hollywood

MEOdyssey och Minius CG nördar Mass Effect

MundaneMatt rapporterar aktuella händelser och tycker till, gärna om absurda saker

Peter Hollens sjunger covers a capella. Rysningar utlovas.

Renegade Cut analyserar film.

Screen junkies gör Honest trailers som är awesome och Movie Fights som också är awesome. Och resten är rätt awesome det med.

TED är väldigt informativt om det mesta. 

The Bible reloaded är en komedishow där de läser bibeln och kommenterar den (de tittar även på kristna filmer och har Q&A's. Systerkanal The Quran Reloaded)

The Film Theorist gör just det. Teorier om filmer (exempelvis "How to win the Hunger Games" och "Zootopia Crack Conspiracy Theory")

The Last Harpy är the go-to för alla Game of Thrones-nördar.

Det är några stycken av allt youtube jag nördar varje dag.

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Hen
    Aniiee skrev 2016-09-02 20:51:12 följande:

Ja, du... jag prenumererar på över 100 youtubekanaler. Svårt att hinna med ibland. Axplock. I bokstavsordning, för att det är lättast.....

Armoured Skeptic - gör debunk- och svars-videos på saker som religiösa och pseudovetenskapliga uttalanden

Channel Awesome - Nostalgia Critic som recenserar gamla, oftast dåliga/så dåliga att de är bra filmer (alla -70 och -80talister som sett mycket film kommer känna sig hemma). Bum Reviews är korta, överdrivna recensioner (ALLA filmer Chester A. Bum tittar på är "the best movie I've ever seen in my life") på aktuella filmer. Awesome Comics är paneldebatter om aktuella comic-relaterade saker. I Tamara's never seen tittar Tamara på gamla bra filmer som hon inte sett förut (ex Jurassic Park, Secret of Nimh). Med mera.

Cris Stuckmann är min go-to filmrecensent.

Cinema Sins ser på filmer, gamla och nya, och kommenterar och pekar ut tokigheter och annat.

Epic Game Music gör elgitarr-covers på spelmusik.

Farfromsubtle spelar TV-spel, och har förmodligen youtubes/twitchs bästa set-up. Om man inte vill se TV-spel så kan man åt minståne titta en gång i månaden när de gör Show and Trailer, när de tittar på trailers för spel, film och tv-serier som släpts under månaden.

Gamespot håller mig ajour med spelnyheter.

Logicked är ett komplemet till Armoured Skeptic

Midnight's edge tittar bakom kulisserna i Hollywood

MEOdyssey och Minius CG nördar Mass Effect

MundaneMatt rapporterar aktuella händelser och tycker till, gärna om absurda saker

Peter Hollens sjunger covers a capella. Rysningar utlovas.

Renegade Cut analyserar film.

Screen junkies gör Honest trailers som är awesome och Movie Fights som också är awesome. Och resten är rätt awesome det med.

TED är väldigt informativt om det mesta. 

The Bible reloaded är en komedishow där de läser bibeln och kommenterar den (de tittar även på kristna filmer och har Q&A's. Systerkanal The Quran Reloaded)

The Film Theorist gör just det. Teorier om filmer (exempelvis "How to win the Hunger Games" och "Zootopia Crack Conspiracy Theory")

The Last Harpy är the go-to för alla Game of Thrones-nördar.

Det är några stycken av allt youtube jag nördar varje dag.

Det var en lång lista! Ska kolla igenom!
  • Aniiee
    Hen skrev 2016-09-02 22:16:44 följande:
    Det var en lång lista! Ska kolla igenom!
    Och ändå var det bara en bråkdel av alla kanaler jag prenumererar på =P

Ha så trevligt.

(Just nu kollar jag igenom Channel Awesome - Disneycember. Små korta recensioner av filmer från Disney studios, från alla tecknade klassiker till moderna Marvel och Star Wars.)
    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Svar på tråden Vad youtubar du?