Vad faller tjejer för hos killar?
Hej!
Detta är en fråga till er tjejer men även killar är ju såklart också välkomna.
Vad får er tjejer att falla för en kille?
Uppskattas det om killen gör något fint för er tjejer?
Hej!
Hon kan ha hittat någon annan
Men mer troligt, hon kan ha insett att även om hon tycker du är jättetrevlig som kompis så saknas attraktionen för att det ska bli ett förhållande, och hon har insett att du vill mer och då drar hon sig undan.
Det spelar ofta inte så stor roll vad man gör, finns attraktionen kommer man undan med en korv med bröd på stan. Och attraktionen går knappast inte att styra, det är det genetiska arvet och det undermedvetna som styr vad man gång igång på.
Så det är bara att gå vidare. Alla blir nobbade emellanåt, det är bara att vänja sig
Tänkte om det finns de som har varit med om samma sak. Men om du nu stör dig på den här tråden så tycker jag att du inte har något här att göra!!
Men hur ska folk här kunna veta varför hon gör som hon gör, och dessutom generalisera till hur "tjejer" tänker?
Varför jag undrar detta är för att jag för ett tag sen fick dissen av en brud som jag gillade.
Vi träffades några gånger men det va mina intiativ. Men även hon frågade mig om jag ville hänga med henne o hitta på en rolig aktivetet, men det blev dock aldrig av tillslut.
Men iallafall så gjorde jag våra träffat jävligt bra.
Första träffen spelade vi minigolf och hade det skoj. Andra träffen bjöd jag på middag på en fin romantisk resturang. Och tredje träffen så satt vi vid en sjö och kollade på solnedgången med en filt, vinglas och rosé. Efter vår tredje träff så skrev hon och tackade för all den ansträngning som jag lade ner. Hon skrev även att hon alltid har kul tillsammans med mig.
Men när jag några dagar senare berättade att jag gillade henne så vände hon mig ryggen. Det är till och med så att hon knappt svarar när vi snapchattar.
Av exakt samma anledning som du eventuellt faller för tjejer eller män. För att man blir bemött med respekt, kärlek, vackra ögon, vänlighet, omtänksamhet osv.
Män och kvinnor är oerhört lika varandra.
Hon kan ha hittat någon annan
Men mer troligt, hon kan ha insett att även om hon tycker du är jättetrevlig som kompis så saknas attraktionen för att det ska bli ett förhållande, och hon har insett att du vill mer och då drar hon sig undan.
Det spelar ofta inte så stor roll vad man gör, finns attraktionen kommer man undan med en korv med bröd på stan. Och attraktionen går knappast inte att styra, det är det genetiska arvet och det undermedvetna som styr vad man gång igång på.
Så det är bara att gå vidare. Alla blir nobbade emellanåt, det är bara att vänja sig
Tänkte om det finns de som har varit med om samma sak. Men om du nu stör dig på den här tråden så tycker jag att du inte har något här att göra!!
Det är högst individuellt och beror också på mognad. Kan hålla med om att yngre killar är så där som du skriver, men ju äldre man blir inser man att det ska till lite andra saker också för att det ska hålla i längden.
Antingen klickar ni inte helt och det går ju inte att göra något åt. Men det kan också vara så att hon är rädd/inte redo för en stabil relation och en bra kille (inte mycket du kan göra åt heller) eller att hon blir lite skrämd av att du går för fort fram och det kan du påverka (antingen med denna tjej eller med nästa)
Anta det senaste, ni har trevligt tillsammans och båda börjar få känslor men dina väcks snabbare än hennes. Då kan det vara väldigt stressande om du är väldigt generös och romantisk och ordnar speciella dejter etc. Har själv upplevt samma. Ta det lugnt med sådana grejer i början men spara dem till ett stabilt förhållande, efter ett par år tillsammans när både är säkra på känslorna är sådant guld. Du ska absolut bete dig snällt och bra, t ex lyssna på henne, intressera dig för henne och lära känna henne ordentligt, svara på sms etc men låt gärna henne höra av sig först ibland och bjud på en glass, öl eller lunch om det passar men tagga ner med stora romantiska gester. Pröva att vara lite fysisk med att hålla hand, kyssas etc och gå vidare om det funkar bra. Om det inte har blivit fysiskt på något sätt relativt snart är det nog ingen kemi.
En kombination av olika egenskaper. Utseende, charm, gemenskap, omtanke.
Det där med att känna kemi och gemenskap är nog det svåraste att uppnå kan jag känna. Särskilt med någon av motsatt kön.
Blev du fysisk med henne? Försökte du röra vid henne ibland? Kysstes ni?
När det gäller vissa tjejer, kanske yngre, så tyckte jag, när jag var ung o osäker, att det gick sämre om man dröjde för länge med att vara fysisk. Då övergår det till kompisnivå lättare.
Kyssen är viktig att få in inom de närmaste dejterna, tre dejter utan kyss kan för vissa yngre osäkra tjejer vara för lång tid.
Däremot tror jag vuxna, erfarna mogna kvinnor har mycket mer tålamod o kan gå på fler dejter före riktiga fysiska närmanden o initiativ till kyssar osv. Men velar man så tappar även de tålamodet.
Hej!