• Porslinsblomman

Vilken bakåtvänd sittvagn ska vi ha?

Hej!

Behöver lite input från er. Vi har en dotter på 5 månader som inom en överskådlig framtid kommer att behöva sitta upp i vagnen. Nu har vi en Baby Jogger city elite med hårdlift. Denna vagn köptes som framåtvänd sittvagn åt storebror, nu 5 år. Nackdelen är just att den endast går att ha framåt. För övrigt älskar vi den, och kommer troligen att använda den senare igen. Men vad ska vi ha där emellan? Barnvagnsdjungeln är snårig!

Vill ha fullt liggläge, stora lufthjul (helst), med swivelhjul fram. Inga små plutthjul fram.

Har kikat på Easywalker Mosey, men är rädd att den är lite "enkel" så här i början.

Även Kronan har en modell, men tycker den är rätt ful... (Ja jag är lite ytlig där haha).

Andra förslag?

• Svar på tråden Vilken bakåtvänd sittvagn ska vi ha?
  • Carambolan

Emmaljunga Super Viking kanske?

• Trippelmamma76

Bugaboo har bra vagnar! Även Emmaljunga. Om du ska ha en bugaboo så är de rätt dyra men tips är att köpa begagnat eller importera från tex Holland. Blir billigare och funkar hur bra som helst.

• Friedan

Vi hade samma "problem" eftersom vi hade en Urban jungle. Köpte en beg Bugaboo som vi hade under ca 1år då vi ville ha barnet mot oss. Sen sålde vi den för samma pris som vi gav. Kommer antagligen att göra på samma sätt med nästa barn eftersom vi tycker att UJ är den vagn som egentligen passar oss bäst.

• Porslinsblomman
    Trippelmamma76 skrev 2016-09-02 15:08:22 följande:

Bugaboo har bra vagnar! Även Emmaljunga. Om du ska ha en bugaboo så är de rätt dyra men tips är att köpa begagnat eller importera från tex Holland. Blir billigare och funkar hur bra som helst.

Friedan skrev 2016-09-02 15:35:16 följande:

Vi hade samma "problem" eftersom vi hade en Urban jungle. Köpte en beg Bugaboo som vi hade under ca 1år då vi ville ha barnet mot oss. Sen sålde vi den för samma pris som vi gav. Kommer antagligen att göra på samma sätt med nästa barn eftersom vi tycker att UJ är den vagn som egentligen passar oss bäst.

Jag tror att Buggan är en bra vagn, bortsett från de ynkliga hjulen... Tycker de är för små. Vet att det finns terränghjul också men de är ganska små också har jag för mig?
  • Trippelmamma76

Så små är de väl ändå inte på de nyare modellerna?

Porslinsblomman skrev 2016-09-02 15:55:12 följande:

Jag tror att Buggan är en bra vagn, bortsett från de ynkliga hjulen... Tycker de är för små. Vet att det finns terränghjul också men de är ganska små också har jag för mig?

• Porslinsblomman
    Trippelmamma76 skrev 2016-09-02 18:37:52 följande:

är de större på moseyn än på bugaboo?

Jag vet faktiskt inte, har inte kollat upp Buggan alls. Jag kanske har de äldre versionerna i minnet :) Ska kika på den, är dock rätt dyr väl? Fast de finns ju ibland att hitta begagnade förstås.
Svar på tråden Vilken bakåtvänd sittvagn ska vi ha?