• Make your own kind of music

Rd 14- svag skugga med clearblue

Då var testdagen här och självklart visar clearblue en svag skugga som är knappt synbar och vi vet inte vad vi ska tro. Fel på testet? Är Rd 14 med tvådagars inte lite tidigt? Har för mig att vi testade på Rd 16 när jag plussade med vår dotter. Suck. Vet inte om jag vågar hoppas. Vårt sista syskonförsök. Lägger med en bild men det är som sagt knappt synbar skugga. Någon som fått så? Var ni gravida eller fel på testet?

• Svar på tråden Rd 14- svag skugga med clearblue
  • Fia 28

Det var lite suddig bild så svårt att se något alls. Clearblue ger ofta spökstreck eller skuggor, så testa med något annat märke.

• Make your own kind of music

När vi försökte få till vår dotter testade vi med clearblue flera ggr och det var solklart minus, aldrig några spökstreck, fram tills vi testade positivt då vi väntade dottern och då var det ingen tvekan om att det var positivt. Men nu när vi försöker få ett syskon och testar med clearblue så visade det svag skugga både förra försöket, som misslyckades och nu denna gång igen. Testade precis med Apotekets och även det visade en svag skugga efter ett par minuter. Men inget tydligt positivt. Får avvakta ett par dagar och testa igen om inte mensen kommit. Kanske embryot har fäst men sen har något gått snett och att det är det som testen reagerar på. Får se. Var vårt sista ivf-försök så det känns såklart ledsamt.

• Amie77

För att vara ärlig ser det där lite svagt ut för RD14 - RD14+2-dagars ger ju att du är ÄL+16, alltså två dagar efter förväntad mens.

MEN med det sagt så har man ju hört talas om låghormonare också. Så egentligen är det väl bara att vänta två dagar och då ska ju hcg ha fördubblats om du är gravid och resultera i ett tydligare streck.

Håller tummarna!

Svar på tråden Rd 14- svag skugga med clearblue