• emelie 05

Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!

Min sambo ligger i vårdnadstvist med sin exfru. Vi fick i våras veta att hon stämt honom på annulering av faderskap.. DNA prov togs och vi har fått veta att han inte är far till grabben och rätten har dömt att han förlorar sin roll som far.. Pappa .. Vårdnadshavare !!! Efter 11,5 år ????

Sambon och exfrun gifte sig när grabben låg i magen, hon va i månad 6-7 ca.. Efter vigseln har jag fått berättat för mig att hon sa : "då va de klappat å klart !! "

Exfrun berättade för grabben och efter det har grabben vägrat att åka till henne, hon skickar sms till grabben å ringer å säger att "pappa kommer hamna i fängelse om du inte kommer hem" varför frågade grabben

"Kidnappning" sa hon då!!

Grabben vägrar åka hem till henne, 11,5 år å mogen för sin ålder... Han är arg,sviken !!

Finns det någon där ute som varit i samma sitts?? Vi behöver hjälp .. Vi krigar allt vi kan för att hjälpa honom, men vi har ju ingen juridisk rättighet alls... Vi har en bra advokat men behöver hjälp !!

• Svar på tråden Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!
  • Velouria

Kärringfan har ju ärrat pojken för livet. Han kommer att få jävligt svårt att lita på kvinnor.

Slampa!!

Integrerbart DNA
  • emelie 05
    Randig skrev 2016-09-01 17:58:25 följande:

Jag fattar inte, visste han om att hon var gravid med en annan när de gifte sig men tog på sig faderrollen??

Nej han visste inte, han trodde att han var far till barnet i magen.
  • emelie 05
    Ikka skrev 2016-09-02 00:23:42 följande:

Fast vad är det för kommentar? Efter 11,5 år och ha varit med sedan pojken föddes. Känslorna som finns för barnet ifråga och rollen som förälder suddas ju inte ut av att det framkommer att en inte är bunden till barnet via blod och DNA. Då är det som en säger något annat fel som är trasigt i skallen på en om det skulle vara så. Kärleken till barnet lär ju inte förändras - eller relationen en har till varandra. Det här som framkommit rör egentligen två vuxna människor där den ena svikit och undanhållit information från den andre, som nu också drabbar ett barn. Det kommer brista hjärtan hos både pojken och den här karln som varit den pappa pojken haft i alla år, men förhoppningsvis lär den relation de två har till varandra ändå ge trygghet och styrka mitt i allt kaos....

TS - ge din sambo en kram och fortsätta backa upp honom och pojken. Pojken är såpass stor att han får lov att säga ifrån med boende osv. Han har levt med din sambo som pappa i hela sitt liv, det lär ändå betyda en hel del och tas hänsyn till i en rättslig process och kunna väga till fördel även för både pojken och din sambo - mamman som må vara biologiskt kopplad till pojken har dessutom visat att hon inte bryr sig om pojken ifråga mitt i det här hon ställer till med just nu...klart både maken och pojken har rätt att veta hur det ligger till - men det här är inte rätt sätt....

Självklart är det ingen skillnad, han är hans son oavsett va ragatan har gjort!!
    Försöker ge honom alla kramar i världen men det är tungt för hela familjen.
  • BandAnna

Men stackars lilla pojk, vilket otroligt smärta han måste gå igenom. Mitt hjärta blöder när jag hör sådant här. 

Vad är det för hemsk moder som kan göra såhär emot sitt eget barn! den lägsta bland de lägsta i mina ögon. 

• BandAnna
    hangzhou skrev 2016-09-01 21:10:09 följande:

Vill din sambo ha hand om pojken nu då när han vet att han inte hans?

Alla tänker inte så kallhjärtat att blodsband är det enda som betyder något. 

TS, vilken fin människa du hittat som är beredd att strida för sin son. Tillsammans hoppas jag verkligen att ni klarar er igenom det här och att ni på något sätt lyckas få vårdnaden om lillgrabben. 

• Lord Hans

Tyvärr har ni inga rättigheter alls i denna situation. Det enda ni kan göra är att anmäla mamman till soc och driva hårt i frågan att hon inte är lämplig som vårdnadshavare. Hon har ju bevislig grava psykologiska problem om hon utsätter sin son och sitt ex för det hon har gjort. Om ni kan få henne att förlora vårdnaden kan ni kanske adoptera pojken.

• Ikka
    emelie 05 skrev 2016-09-05 17:44:20 följande:
    Självklart är det ingen skillnad, han är hans son oavsett va ragatan har gjort!!
    Försöker ge honom alla kramar i världen men det är tungt för hela familjen.

Det var hangzhou jag svarade på....som även du tyckte var kallhjärtad....;) 

Jag anser samma som dig!

• Ikka

...eller sorry, emelie 05 - det var BandAnna som också reagerat på hangzhou....blandade ihop era foton...

Men det låter som du är i samma båt som oss..;)

• Pentagram

Det lär ju göras efterforskningar om vem som är den RIKTIGA biologiska pappan i det här fallet, också, så det är ju inte bara konflikten mellan de tidigare föräldrarna pojken måste hantera utan det kommer kanske att dyka upp en NY pappa.

• Greymakesmyday
    Pentagram skrev 2016-09-07 08:28:18 följande:

Det lär ju göras efterforskningar om vem som är den RIKTIGA biologiska pappan i det här fallet, också, så det är ju inte bara konflikten mellan de tidigare föräldrarna pojken måste hantera utan det kommer kanske att dyka upp en NY pappa.

Ja, och den biologiska pappan vet kanske inte ens om att han har en son! Mamman är Inte riktigt frisk i huvudet. Den saken är klar. Men om obligatorisk DNA-test hade införts på ALLA nyfödda så hade aldrig sådant här kunnat ske. Barnets rättighet att få veta sitt biologiska ursprung måste vara en mänsklig rättighet. Alla har rätt att veta vilka barn de är föräldrar till och alla barn har rätt att veta vilka biologiska syskon de har.
  • gamlapappan
    Hur säker man än är på att man är pappa till sina barn tycker jag att man ska låta DNA-testa dem när de är nyfödda. Jag kan t.ex. rekommendera www.familytreedna.com Family Finder-test som kostar omkring 700 per person som ska testas. För en pappa plus ett barn blir det alltså ca 1500:-. Det är det verkligen värt för att undanröja minsta tvivel som man som pappa kan ha att man faktiskt är biologisk pappa till barnet.

Bra dock att först tänka igenom noga hur man vill agera beroende på resultatet av testet. Det är ju inte alls säkert att man vill lämna sin fru/sambo bara för att resultatet är oväntat.

Inte minst för barnets skull är det viktigt att inte behöva växa upp med en lögn och räka ut för det trådstartaren beskriver.
  • emelie 05

Mamman har hämtat grabben efter skolan .. Vi har nu fått mer klarhet i det hela.. Så även om pappan inte är pappa då är vårdnaden inte borta förrän vi vart upp i rätten angående detta....

Mamman har hämtat grabben i skolan och gått emot tingsrätten ... Div rättsliga papper är skickade.. Vi kan inte kontakta honom då tel klickas varje gång vi ringer... Stackars grabb, han va även hemma från skolan i dag.

• emelie 05

Hans ex fru säger att hon inte vet ena stunden å nästa så säger hon "kommer du hem berättar ja" vem din far e..

• emelie 05
    BandAnna skrev 2016-09-05 17:49:31 följande:

Men stackars lilla pojk, vilket otroligt smärta han måste gå igenom. Mitt hjärta blöder när jag hör sådant här. 

Vad är det för hemsk moder som kan göra såhär emot sitt eget barn! den lägsta bland de lägsta i mina ögon. 

Modern har i sms skrivit att hon inte gjort något fel, hon e samma mamma som innan !!!

Hon glömmer ju dock att grabben blivit lurad å Fått 7 halvsyskon å livet e upp å ner !! Pappa är inte pappa å han avskyr sin mor... Som förstört hans liv !!!
  • emelie 05

Den biologiska pappan vet inget!!!

Då de blir lite obekvämt för kärringen å erkänna vem det är.. Men sanningen kommer fram !!! Om hon visste efter 11 år att de inte va min sambo som va pappa bet ho mycke väl vem dom stoppa in den !!!

Svar på tråden Efter 11 år .. Du är inte far till din son !!