Gör mina föräldrar rätt?
Jag som 17 årig son som växt upp i en kristen familj i hela mitt liv. Även jag själv är kristen men är inte så mycket samma kyrka som mina föräldrar där det är mer bibelstudium och sånt.
Jag brukar åka till en annan kyrka då och då där jag har fler vänner och känner mig mer bekväm där och känner att jag lär mig i min takt innom kristen tro.
Jag går teknikprogrammet i skolan och jobbar hårt varje veckodag tills jag känner att jag inte orkar, sen så sitter jag mycket vid datorn för att slappna av och ha det skönt utöver skolan som är väldigt stressigt.
Men eftersom jag inte vill eller orkar följa med dom på deras bibelstudium på tisdagar för att dom kommer hem för sent och för att jag inte känner mig så bekväm där så tar dom med routern. Det gör dom för med deras ord "du gör fel val". Jag tar det som ett straff eftersom dom tar ifrån mig mitt intresse.
Har försökt prata med dom men dom ger aldrig med sig även om dom inte kan ge någon vettig anledning. Jag med ADHD och har väldigt kort stubin kan bli snabbt arg men försöker så gott jag kan att vara lungn och prata med dom. Men om dom inte vill eller orkar diskutera så vänder dom ryggen eller bara hotar med att ta något annat om jag inte slutar.
Gör dom rätt eller fel?