• Steffii

Fler som planerar en "sladdis" 2017?

Jag undrar om de är fler som försöker få en liten "sladdis"? Tänkte vi kanske kunde följas åt stötta, peppa och bolla lite tankar med varann :)

Fyller 30 år snart och min sambo är 34 år blir han första och min tredje då jag har en son på 9 år och en dotter på snart 8 år sen innan. Tog ut min kopparspiral nu i augusti så blir första försöket nu i september :)

De va lite om mig ;)

• Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?
  • Mariiieee
    Nr3sladdis skrev 2017-02-07 20:39:03 följande:

Jo men hon har så knepiga telefontider, men har jag inte hört något innan fredag så blir det nog att ringa så det händer något... Blir tokig av att vänta. ????????

Att bara vänta driver en till vansinne. Min spiral åkte ut idag. Känns fantastiskt skönt att den är borta. Nu kan vi köra på riktigt.
  • Nr3sladdis
    Mariiieee skrev 2017-02-08 13:18:31 följande:

Att bara vänta driver en till vansinne. Min spiral åkte ut idag. Känns fantastiskt skönt att den är borta. Nu kan vi köra på riktigt.

Heja vad roligt håller tummar här för er.. som man säger: Den som väntar på nå gott. ????
  • Mariiieee
    Nr3sladdis skrev 2017-02-08 13:40:14 följande:

Inte frågetecken det var en gubbe med solglasögon. ????

Får också massa frågetecken när jag ska lägga in smilisar. Den som väntar på något gott... Väntar för länge ????
  • Nr3sladdis
    Mariiieee skrev 2017-02-08 13:54:38 följande:

Får också massa frågetecken när jag ska lägga in smilisar. Den som väntar på något gott... Väntar för länge ????

Vi är väldigt funderande människor kanske. ;)
  • Mariiieee
    Nr3sladdis skrev 2017-02-08 14:27:28 följande:

Vi är väldigt funderande människor kanske. ;)

Ja det är vi nog :)
  • Nr3sladdis

Mannen säger nu att han vill vänta iaf så att barnet föds i början på nästa år tidigast då han inte vill att den ska fylla sist på året. 
    Jag vill ju börja nu och sen får det bli när det blir. 
    Är det ett så att han kanske inte vill egentligen och det här är hans sett att styra bort det utan att behöva såra mig? Eller är jag paranoid?
    Drömde inatt att jag fick mf och vaknade helt förstörd. Blir galen på alla känslor jag har just nu. 
    Ska man vänta och hoppas att det blir bebisproduktion i vår eller ska man tala med mannen och verkligen förklara hur mycket jag vill detta, han kanske inte förstått det? Måste få skriva av mig lite, har ju ingen att prata med detta om då vi inte vill berätta att vi har dessa eventuella planer.

• yennie84

Har Bim 14/2 tror jag men testade med CB early i morse och fick detta svar. Vad tror ni? Ett vertikalt streck i stora rutan?

• 3hjärtan
    Nr3sladdis skrev 2017-02-09 15:29:29 följande:

Mannen säger nu att han vill vänta iaf så att barnet föds i början på nästa år tidigast då han inte vill att den ska fylla sist på året. 

Jag vill ju börja nu och sen får det bli när det blir. 

Är det ett så att han kanske inte vill egentligen och det här är hans sett att styra bort det utan att behöva såra mig? Eller är jag paranoid?

Drömde inatt att jag fick mf och vaknade helt förstörd. Blir galen på alla känslor jag har just nu. 

Ska man vänta och hoppas att det blir bebisproduktion i vår eller ska man tala med mannen och verkligen förklara hur mycket jag vill detta, han kanske inte förstått det? Måste få skriva av mig lite, har ju ingen att prata med detta om då vi inte vill berätta att vi har dessa eventuella planer.

Vi kör nu och isåfall bf i november. Annars avvaktar vi så det blir 2018 istället
  • Beedoll
    yennie84 skrev 2017-02-09 15:33:15 följande:

Har Bim 14/2 tror jag men testade med CB early i morse och fick detta svar. Vad tror ni? Ett vertikalt streck i stora rutan?

Tycker mig ana ett streck! :)
  • Nr3sladdis
    3hjärtan skrev 2017-02-11 15:54:35 följande:

Vi kör nu och isåfall bf i november. Annars avvaktar vi så det blir 2018 istället

Ja jag hoppas att vi också sätter fart snart. När jag får tag i BM så har jag sagt att jag måste veta så jag vet om jag ska ta ut spiralen, så håll tummarna att jag får det svaret. :) ;)
  • Beedoll
    yennie84 skrev 2017-02-11 17:56:23 följande:

Så här blev det i morse

Ser strecket utan problem. :D Grattis!!
  • Nr3sladdis

Alltså vad är det för fel?

Jag har ju haft gravidsymtom ett tag men test visar negativt, jag har haft hormonspiral i snart 9 år utan problem. OBS!! Nu blir jag väldigt intim men jag blir galen. Igår hade jag och mannen samlag, jag var känsligare än vanligt på brösten och själva samlades kändes annorlunda längre orgasm än vanligt, inge smärta eller obehag, och efteråt började jag blöda och har blodigt idag litegrann inge märkvärdigt men mer än vanligt då jag inte blodigt typ något alls under dessa 9 år med spiralen. Vad kan det vara? Behöver jag vara orolig?

• Novanex

Halloj allesammans och stort grattis till alla er som plusat hitentills =) .. Jag tänkte försöka med en riktig sladdis. Kontakten på sladden kanske *skrattar*. Jag är snart 35 och har två barn sedan tidigare. En pojke som blir 18 i april o en dotter som blir 16 i aug Glad .. Min blivande make ( gifter oss i Maj <3 ) är 39 och har inga barn sedan tidigare.. Just nu är det vårat 3e försök och BIM 4 mars. Vi tänkte börja försöka ännu tidigare förra året men fick gallproblem som efter lång väntan opererades ut i okt/nov så nu när man är på benen igen så hoppas jag precis som ni på ett + *L* 

Lycka till <3

Svar på tråden Fler som planerar en "sladdis" 2017?