• AlexandraJohansson

IVF 2016 sep/okt

Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

• Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • missanmusen

De har inte förklarat något för oss alls. Det var en sköterska som ringde och berättade det som om det var helt naturligt. Jag vet inte om jag är överstimulerad.
    Jag mår ju bra. Har knappt märkt av behandlingen :(

• Emmis84

Usch .. Idag känns allt nattsvart.

Är på RD 6 och min mage är helt platt, känner ingen värk idag heller. Det ända jag har är stora och ömma bröst men det är såklart crinonens verkan..

Hur kände ni vid RD 6?

Har en två dagarsodlad embryo när kan man tidigast testa sig? Tjuvtesta idag men bara vitt..

• missanmusen

Emmis84
    Det är väl på tok för tidigt att testa? är inte RD 6 bara en knapp vecka efter ET?

• Emmis84
    missanmusen skrev 2016-09-22 09:25:00 följande:

Emmis84

Det är väl på tok för tidigt att testa? är inte RD 6 bara en knapp vecka efter ET?

Jo så är det nog ...men har läst att andra har testat och fått ett svagt plus. Därav testade jag.. jag har varjefall fått reda på att ägglossningsprutan är ur mitt system..

Men med en platt mage utan tillstymmelse av värkar så känns det inte bra.
  • Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 08:50:57 följande:

De har inte förklarat något för oss alls. Det var en sköterska som ringde och berättade det som om det var helt naturligt. Jag vet inte om jag är överstimulerad.
    Jag mår ju bra. Har knappt märkt av behandlingen :(

Extremt märkligt. Det måste ni ju få någon information om. Ring och fråga?
  • missanmusen

Jag tyker inte att det finns någon som helst orsak att vara orolig! Det har bara gått en tredjedel av tiden innan du borde ha TD.
    Ta det lugnt. 
    Hur menar dun med värkar? Många märker ju inte av att det fäster och känner sedan ingenting alls förrän lngt efter de plussat. De som testar tidigt efter ET tester nog sällan så tidigt som på RD 6? Det är alldeles för tidigt.
    Nu är jag ingen expert utan bara inne på mitt första försök och med äggplock imorgon, men så mycket vet jag att det finns ingen anledning för dig att misströsta på RD 6 ;) Testa nu inte förrän du verkligen är på TD ;)

• missanmusen
    missanmusen skrev 2016-09-22 09:57:40 följande:

Jag tyker inte att det finns någon som helst orsak att vara orolig! Det har bara gått en tredjedel av tiden innan du borde ha TD.
    Ta det lugnt. 
    Hur menar dun med värkar? Många märker ju inte av att det fäster och känner sedan ingenting alls förrän lngt efter de plussat. De som testar tidigt efter ET tester nog sällan så tidigt som på RD 6? Det är alldeles för tidigt.
    Nu är jag ingen expert utan bara inne på mitt första försök och med äggplock imorgon, men så mycket vet jag att det finns ingen anledning för dig att misströsta på RD 6 ;) Testa nu inte förrän du verkligen är på TD ;)

Jag ska ringa och fråga, om jag inte kan hålla mig till morgondagen då vi har ÄP
  • Emmis84
    missanmusen skrev 2016-09-22 09:57:40 följande:

Ta det lugnt. 

Haha... ja jag får väl ta lugna ner mig lite Och sluta läsa så mycket på internet ..  Med värkar menar jag typ mensvärk. Det har jag haft hela tiden fram tills idag då jag inte känner något alls.  Detta är också min första IVF och det är väl därför man analyserar sönder allt..  
    Ang din ET ..  hade jag varit som dig hade jag ringt tillbaka och förhört mig om Varför dom har valt att skjuta upp. Den enda orsaken till varför man skulle skjuta upp en ET (enligt min klinik) är då man är kraftigt överstimulerad? Hur många äggblåsor hade vid ditt senaste VUL? 
  • missanmusen
    Emmis84 skrev 2016-09-22 10:25:22 följande:
    Haha... ja jag får väl ta lugna ner mig lite Och sluta läsa så mycket på internet ..  Med värkar menar jag typ mensvärk. Det har jag haft hela tiden fram tills idag då jag inte känner något alls.  Detta är också min första IVF och det är väl därför man analyserar sönder allt..  
    Ang din ET ..  hade jag varit som dig hade jag ringt tillbaka och förhört mig om Varför dom har valt att skjuta upp. Den enda orsaken till varför man skulle skjuta upp en ET (enligt min klinik) är då man är kraftigt överstimulerad? Hur många äggblåsor hade vid ditt senaste VUL? 
    Ja, det är nog skönast för dig ;)

Jag har inte ringt ännu. 
    De sa inte ens hur många blåsor. Läkaren sa till sin student "Här det du att slemhinnan är jättefint skiktad och att det är många blåsor som växer till sig" sen räknade han dem men sa inte till mig hur många han räknade till :(
    Sen fick jag lämna blodprov och gå hem. Fick med mig två sprutor som de sa att jag kanske skulle ta istället för Ovitrelle. Inte ett ljud om att jag var överstimulerad. Jag har inte ens ont i magen. Känner mig ju fullt frisk.
  • Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 09:59:05 följande:
    Jag ska ringa och fråga, om jag inte kan hålla mig till morgondagen då vi har ÄP
    Gör det. Är det dessutom ditt första plock så verkar det ju helt sjukt? De kan ju inte ta för givet redan nu att du har ägg som går att frysa. Tycker det låter jättekonstigt att de bestämt det nu. I alla fall utan att ge en anledning.
  • missanmusen

Vi går på akademiska i Uppsala.
    Jag hoppas verkligen att de vet vad de gör, men de ska ju vara bra.
    Jag är bara så förvirrad. Jag vet ju ingenting om det här och jag blir ju rädd att något är fel. Jag fick inte ens veta hur många äggblåsor de hittade. De avbröt i alla fall inte utan sänkte bara min dos Gonal F till 100 de sista dagarna och så fick jag ett annat ägglossningspreparat.

Jag har i stort sett inga symtom alls på behandlingen. Lite trött och ont i huvudet, men jag brukar ha ondare vid en vanlig ägglossning än jag haft de senaste dagarna. Känner inte mycket alls.

• Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 11:52:19 följande:

Vi går på akademiska i Uppsala.
    Jag hoppas verkligen att de vet vad de gör, men de ska ju vara bra.
    Jag är bara så förvirrad. Jag vet ju ingenting om det här och jag blir ju rädd att något är fel. Jag fick inte ens veta hur många äggblåsor de hittade. De avbröt i alla fall inte utan sänkte bara min dos Gonal F till 100 de sista dagarna och så fick jag ett annat ägglossningspreparat.

Jag har i stort sett inga symtom alls på behandlingen. Lite trött och ont i huvudet, men jag brukar ha ondare vid en vanlig ägglossning än jag haft de senaste dagarna. Känner inte mycket alls.

Men du har datum för planerat plock? Men känner inget? Funkar säkert olika på olika kliniker av hur de meddelar storlek på äggblåsor och så. Jag tror inte du behöver oroa dig. Däremot är det väldigt konstigt om de gör helfrys utan att säga varför. Men har de sänkt din dos och hållit på så finns det kanske risk för överstimulering. Då kan det vara det som är anledningen. Det ordnar sig ska du se <3
  • missanmusen

Tack Regnbågsdröm
    Jag hoppas också att det ska bli bra!
    Vi ska på äggplock imorgon.
    Får alla lämna blodprov vid VUL eller har de sett något avvikande på ultraljudet som de helt enkelt valde att inte säga? Jag blir jätteorolig över att inte veta, men de har verkligen inte hållit oss uppdaterade. Brukar man få veta hur många äggblåsor man har? Ser att folk skriver hur många de fått veta att de har och vi har inte fått veta något alls?

• Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 12:19:07 följande:

Tack Regnbågsdröm
    Jag hoppas också att det ska bli bra!
    Vi ska på äggplock imorgon.
    Får alla lämna blodprov vid VUL eller har de sett något avvikande på ultraljudet som de helt enkelt valde att inte säga? Jag blir jätteorolig över att inte veta, men de har verkligen inte hållit oss uppdaterade. Brukar man få veta hur många äggblåsor man har? Ser att folk skriver hur många de fått veta att de har och vi har inte fått veta något alls?

Jag kan bara prata för min klinik. Vet att det är olika på olika ställen. Men vissa tar blodprov. Jag har gjort det en gång tror jag, när de var osäkra på något.
    Jag har räknat blåsorna själv när de gjort ultraljudet. Man ser ju när de mäter. Men oftast har de nog nämnt det också. Å andra sidan behöver antalet blåsor inte betyda särskilt mycket alls.
  • missanmusen

Jag förstår!
    Jag fick inte se ultraljudet. Det är ett universitetssjukhus vi går på så troigen berodde det på att läkaren tittade tillsammans med studenten och inte tillsammans med mig. 
    Tidigare har jag fått se bilden jag också.

• Regnbågsdröm
    missanmusen skrev 2016-09-22 14:05:13 följande:

Jag förstår!
    Jag fick inte se ultraljudet. Det är ett universitetssjukhus vi går på så troigen berodde det på att läkaren tittade tillsammans med studenten och inte tillsammans med mig. 
    Tidigare har jag fått se bilden jag också.

Men alla går ju på universitetssjukhus om de inte går privat. Det är ju bara universitetssjukhusen som utför den typen av behandlingar. Konstigt att du inte såg skärmen.
  • FruA78

Hej hur går det för er alla? Jag fick min mens igår så på onsdag blir det vul och insättning blir vecka 42. Äntligen, har snart gått 6 månader från vårt förra försök.

• TheKitten
    FruA78 skrev 2016-10-03 17:17:25 följande:

Hej hur går det för er alla? Jag fick min mens igår så på onsdag blir det vul och insättning blir vecka 42. Äntligen, har snart gått 6 månader från vårt förra försök.

Hej!

Jag fick mens idag så ska börja med spruta imorgon :)

Preliminärt är uttagning och insättning vecka 42 :)

Men jag hatar verkligen Primolut-Nor! Haft migränliknande huvudvärk i nästa 2 dygn och nu när det börjar avta så har jag fått mensvärk. :P
  • Muffins2017

Har varit på vul och konstaterat ägglossning imorse! Det innebär att jag nu ska ringa Falun och boka frysåterföring nästa vecka. Känns pirrigt!

Svar på tråden IVF 2016 sep/okt