Vem är han? Och hur skall jag hantera detta?
Hej,
Jag har levt med en man i 6 år och vi har två barn. Under dessa år har han knappt brytt sig om barnen. Jag har försökt nästan tvinga honom att engagera sig. Jag har varit ganska ensam om barnen samtidigt som jag långsamt brutits ned av allt kränkande han sagt till mig (inför barnen) dagligen, skällt (han har ett väldans humör), försökt få honom att inte dricka och ställa till det (vilket han gjort ändå). Sedan jag lämnade honom har han bråkat om allt som går att bråka om och till slut upptäckte han min ömma punkt:barnen. Nu har han startat en vårdnadstvist. Efter allt han gjort mot mig och barnen trodde jag han var galen som
Trodde han skulle kunna vinna men han verkar luta sig mot "barnens lika rätt till båda föräldrarna". Jag lämnade honom för barnens skull men nu känns det som jag förlorar dem.
Out of the blue blir jag anklagad för att vara den som har alkoholmissbruk (Trots att jag knappt dricker och finns bevis som Indikerar på hans alkoholmissbruk)
Jag blir anklagad för att inte ge honom Någon info om barnen (trots att jag kan bevisa att jag informerat, däremot får jag ingen som Helst info från pappan)
Jag har blivit anklagad för att vara en mamma som försöker få honom ur barnens liv och att han inte får prata med barnen (vilket jag kan bevisa att han visst får göra, däremot känns det som det är precis det han försöker göra mot mig. Han smutskastar mig inför barnen, mutar dem och pressar dem att säga saker i utredningarna och när jag ringer honom blir jag nekad att prata med barnen.)
Hur bemöter man sådant här? Hittills står ord mot ord och då han är briljant på att ljuga och manipulera känner jag mig helt chanslös. Någon mer som varit med om detta och hur gjorde ni?