Min vän knarkar ihjäl sig! HJÄLP!
Min vän har de senaste veckorna gått från självmedicinerande men fungerande människa till ett vrak som blandar droger och även tar droger med spruta. Hon ljuger, ser ut som ett vrak, beter sig som den mest elakaste människan som finns, måste ha droger för att klara dagen, stjäl saker och umgås med andra missbrukare.
2 orosanmälningar till socialtjänsten ifrån mig och hennes mamma
1 polisanmälan om VART hon var och VAD de gjorde i lägenheten
Ytterligare 1 orosanmälan till socialjouren på kvällen då hon uttalat hot om att "knarka ihjäl sig"
1 orosanmälan och förfrågan till akutpsyk för läkarbehandling innan hon går under.
Svar ifrån socialtjänsten: Vi ska ringa XX men svarar hon inte gör vi inget mer
Svar från polisen: Det ligger inte på mitt bord att skicka ut en bil till XX adress
Svar från Jouren: Vi ska ringa xx men mer kan vi inte göra
Svar från Akutpsyk: Kom hit med henne så får vi se hur hon mår men får ni inte hit henne så kan vi inget göra...
SÅ VAD KAN VI GÖRA? Vem hjälper oss, vi står maktlösa och ser den här unga tjejen gå ner sig mer och mer och det är NU det händer, inte tidigare, inte om en vecka utan NU. Jag vet vart hon är, jag vet att hon använder droger, har droger på sig och umgås med andra narkomaner men INGEN gör någonting.
Hur kan det få gå till såhär och HUR ska jag få in henne någonstans. LVM går ju inte men hon MÅSTE ha hjälp! Hon vill inte ha hjälp, men hon är i drogernas grepp nu så klart hon inte vill ha hjälp!
Snälla ni, alla tips och råd ni kan ge, skriv här. Jag är så så desperat!