Studera med acne :(
Jag är en tjej som tycker det är viktigt att se fräsch ut , speciellt i ansiktet, och att göra ett bra intryck . För folk dömer . Inte alla men väldigt många.Är jätte svårt att ha självförtroende .
Jag ska börja studera men det är så att jag lider av acne . Det har tyvärr blossat upp nu såklart. Det är väl stressen . Jag kommer komma dit med acne och rodnad i HELA ansiktet. Det ser så otrevligt ut . Och det gör dessutom ont .
Smink irriterar och gör det värre , använder mineralsmink , tikei, men det äts upp av flottigheten under dagen + att det torkar ut huden jättemycket som skapar mer finnar. Fuktkrämer tål jag ej och jag är allergisk mot det mesta
Hur ser ni på folk som kommer till högskolan med massa stora finnar, rödflammighet , flottig osv?
Ni som har detta , hur hanterar ni det?
Under dagen när jag är lite stressad på tex skola , jobb osv så efter nån timma är ansiktet helt täckt av flott och jag är jätteröd och det kan även komma helt nya finnar under dagen.
Detta låter som ett banalt problem och att jag är utseendefixerad som bryr mig . Acnen har gjort att mitt självförtroende är i botten. Jag känner mig smutsig och jag är rädd att folk tror att jag inte sköter min hygien eller inte tar hand om mitt utseende.
Jag är en hälsosam person, mediterar, äter nyttigt & tränar . Har tagit bort gluten från min kost sen 1 år tillbaka.
Min acne är av en sån sort att medicin ej hjälper . Varken tabletter eller krämer. Har fått rådet att försöka acceptera läget .