• SJK

Mår dåligt över mina tänder

Hejsan.

Jag är väldigt missnöjd med mina tänder.

Mina tänder är något jag har mått dåligt över hela mitt liv, dem begränsar mig väldigt mycket i mitt liv. Gör att jag aldrig kan slappna av om jag är med en kille som jag tycker om tex. Tänker hela tiden på att dem inte ska synas.

Har rätt stora framtänder.

Framförallt är det min ena framtand som står ut. Finns det någoting jag kan göra åt detta? Kan man ha en implantat tand istället & hur mycket skulle det kosta?

Vill inte ha svar om att jag borde älska mig själv så som jag är, det vet jag att jag borde. Men om det finns någoting som kan underlätta så är jag mycket villig att lägga mina sparpengar på det.

Tack på förhand /19 årig tjej.

• Svar på tråden Mår dåligt över mina tänder
  • Arenaman

Mitt ex hade väldigt stora, framträdande framtänder och blev mobbad för det i skolan. Kallad kanin mm.
    Men det var ett av det första med henne som fångade mitt intresse. Jag älskade hennes leende och hur det såg ut när hon skrattade. Ofattbart charmigt för mig, men inget som hon kunde ta till sig.

vad jag vill ha sagt med det är, bli inte förvånad om vissa upplever det du inte tycker som ett av det mest attraktiva med dig. Varför ta bort det?

• Mr Obvious

Kolla så fort som möjligt med en tandläkare. upp till en viss ålder har man gratis tandreglering för "svåra" fall. På din beskrivning låter det dock som du kanske inte är ett "svårt" fall. Ska man betala själv är det mycket dyrt.

Precis som Arenaman så gillar jag stora framtänder, typ Lille Skutt.
    Kolla tjejerna i LeKid vid ca 2:00 i den här videon:

Lite ojämna tänder men mycket attraktivt i mina ögon.

Kolla också bilder på skådespelerskan Patricia Arquette (känd från "Medium"). Hon är mycket attraktiv, och det är inget negativt med framtanden som pekar helt snett.

Svar på tråden Mår dåligt över mina tänder