Hur hittar man sig själv?
Jag är en 20 årig väldigt förvirrad tjej. I hela mitt liv till och med 15 års ålder har jag varit extremt social, glad, positiv, hållt på med ett flertal sporter samt fotografi och bara varit så himla nöjd med mitt liv. Sedan i 15 års åldern tappade jag allt. Inget var kul, jag blev tillbakadragen, slutade med alla mina hobbysar och blev bara en helt annan person vilket har lett till extrem ångest. Har gått till kurator och umo, som sagt att det kommer bli bättre med åldern. Väntar ännu. Har på senare tid gått till psykolog utan resultat och har därför fått sertralin, som inte hjälpt ännu, är inne på 4 veckor nu. ALLT känns bara skit, trivs inte på mitt jobb och mitt liv känns så himla värdelöst. Saknar den yngre personen jag var, som var så säker i sig själv och positiv trots att jag var så liten. Känns som att den jag var då är en helt annan person, en person jag ser upp till och jag vill hitta tillbaka till det. Så vad gör man när man är helt lost? Hur hittar man tillbaka till sig själv?