Vilken bröstpump rekommenderar du?
Vilken bröstpump rekommenderar du?Jag kommer antagligen inte använda den särskilt ofta, så jag tänker att en manuell passar bäst då? Men vill ha en som pumpar snabbt och bra. Skriv era bästa tips. Tack! :)
Manuell: medela harmony
Jag pumpade ur alla sonens måltider i 1,5 månader, använde medela harmony - bästa! Hade en elektrisk också, medela maxi swing eller något hette den. Jag hade hunnit pumpa 5 fulla flaskor manuellt på tiden den elektriska pumpade ut en halv deciliter typ
Jag hade en Mam, den var OK men jag kan tänka mig att det finns bättre. Det blev lätt en glipa mellan tratten och bröstet så att det rann och slabbade.
Manuell: medela harmony
Jag pumpade ur alla sonens måltider i 1,5 månader, använde medela harmony - bästa! Hade en elektrisk också, medela maxi swing eller något hette den. Jag hade hunnit pumpa 5 fulla flaskor manuellt på tiden den elektriska pumpade ut en halv deciliter typ
Åh vad glad jag blir av att läsa det. Jag har själv kollat in en Medela Harmony, och nu blev jag ännu mer säker på den! Tusentack :)
Aldrig använt manuell, men har haft två elektriska.
Medela swing var kass, tratten är alldeles för hård och det blev inget riktigt vakkum på mig.
Nu har jag Philips Avent elektriska, funkar jättebra! Smidigt som bara den och inte obekvämt alls.
Medela swing var kass, tratten är alldeles för hård och det blev inget riktigt vakkum på mig.
Nu har jag Philips Avent elektriska, funkar jättebra! Smidigt som bara den och inte obekvämt alls.
Medela mini electric använde jag rätt mycket. Den är superbra!
Jag har också en Medela Harmony och är jättenöjd! :)
Tusen tack för alla svar! :)