• Misszandra

Vilken bröstpump rekommenderar du?

Vilken bröstpump rekommenderar du?

Jag kommer antagligen inte använda den särskilt ofta, så jag tänker att en manuell passar bäst då? Men vill ha en som pumpar snabbt och bra. Skriv era bästa tips. Tack! :) 
  • Svar på tråden Vilken bröstpump rekommenderar du?
  • fjanten

Manuell: medela harmony

Jag pumpade ur alla sonens måltider i 1,5 månader, använde medela harmony - bästa! Hade en elektrisk också, medela maxi swing eller något hette den. Jag hade hunnit pumpa 5 fulla flaskor manuellt på tiden den elektriska pumpade ut en halv deciliter typ

• Polipoli

Jag hade en Mam, den var OK men jag kan tänka mig att det finns bättre. Det blev lätt en glipa mellan tratten och bröstet så att det rann och slabbade.

• Misszandra
    fjanten skrev 2016-08-20 17:54:23 följande:

Manuell: medela harmony

Jag pumpade ur alla sonens måltider i 1,5 månader, använde medela harmony - bästa! Hade en elektrisk också, medela maxi swing eller något hette den. Jag hade hunnit pumpa 5 fulla flaskor manuellt på tiden den elektriska pumpade ut en halv deciliter typ

Åh vad glad jag blir av att läsa det. Jag har själv kollat in en Medela Harmony, och nu blev jag ännu mer säker på den! Tusentack :)
  • fjanten
    Misszandra skrev 2016-08-20 18:11:25 följande:

Åh vad glad jag blir av att läsa det. Jag har själv kollat in en Medela Harmony, och nu blev jag ännu mer säker på den! Tusentack :)

Den har funkat toppen för mig! Lätt att ha isär och rengöra också
  • hajnor

Aldrig använt manuell, men har haft två elektriska. 
    Medela swing var kass, tratten är alldeles för hård och det blev inget riktigt vakkum på mig. 
    Nu har jag Philips Avent elektriska, funkar jättebra! Smidigt som bara den och inte obekvämt alls.

• hajnor

Medela swing var kass, tratten är alldeles för hård och det blev inget riktigt vakkum på mig. 
    Nu har jag Philips Avent elektriska, funkar jättebra! Smidigt som bara den och inte obekvämt alls.

• fjanten
    hajnor skrev 2016-08-20 18:33:06 följande:

Märkligt vad olika det är! Philips avent fick jag låna från BB, fungerade ännu sämre på mig än medela swingen! Den var som ännu mer "skonsam" (sög extremt försiktigt upplevde jag) så det tog ju en evig tid att få ut något

Ts, du får nog prova dig fram!
  • NollÅtta

Medela mini electric använde jag rätt mycket. Den är superbra!

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Anonym (K)

Jag har också en Medela Harmony och är jättenöjd! :)

Svar på tråden Vilken bröstpump rekommenderar du?