• Anonym (Storbjörn)

Har min sambo blivit lesbisk?

Hej

Har ett litet problem som gnagt mig ganska länge.

Börjar misstänka att min tjej sedan många år blivit lesbisk på nåt vänster.
    Allt började för ca 5 år sen när vi pratade fantasier efter en del alkohol, Hon berättade då för mig att hon ville ha sex med en tjej tillsammans med mig.

Sagt och gjort, Vi skapade en profil på några olika sajter där man kan hitta andra att ha sex med men att hitta en singeltjej var lättare sagt än gjort så tillslut kom vi fram till att vara med ett annat par och vi älskade det båda två.
    Finns absolut ingen svartsjuka mellan oss så vi har fortsatt träffa olika par några gånger och trivts med det.

Hon undviker helst sex med killen i det andra paret men gör det oftast för att kunna vara med tjejen i det par vi träffar. Detta kanske har skett en till två gånger per år. 
    Har även träffat några singeltjejer tillsammans och då har hon gått lös fullständigt med den tjejen och jag har verkligen känt mig bortglömd och bara fått vara med små delar av akten. "Femte Hjulet" är ett begrepp som passar in riktigt bra känner jag:(

Senaste åren har det känts som hon kanske fått för mycket smak av tjejer, Jag känner mig absolut inte hotad och hon skulle aldrig lämna mig för en tjej säger hon och det tror jag verkligen på men det enda som gör henne riktigt
    kåt är när hon fantiserar om tjejer, Brukar fråga och då berättar hon att hon ligger och gnider sig med en annan tjej bla. 

Problemet är ju att jag tänder på det men sanningen är den att bara mig blir hon inte upphetsad av utan måste ligga och fantisera om olika tjejer hon känner eller inte känner. Detta förnekar hon starkt men jag har känt såhär länge och verkligen insett att det bara är tjejer som tänder henne.

Hon gillar att läsa sexnoveller- Bara lesbiskt tema
    Hon gillar att se porrfilm ibland- Bara lesbiskt tema

Vi har ofta sex, och riktigt bra sex men förmågan att ta initiativ är helt obefintlig, Har pratat med henne om detta väldigt många gånger och hon förstår att jag tycker det är tråkigt när hon aldrig överraskar med någonting eller gör saker själv, Efter vi pratat om det försöker hon verkligen göra saker i en eller två dagar, sen samma visa igen

Kanske blev långt och rörigt men VAD SKA JAG GÖRA?Obestämd
  • Svar på tråden Har min sambo blivit lesbisk?
  • Anonym (Krior)

Lesbisk tror jag inte att hon är. Hon kanske är Bi? Hon säger ju att hon inte skulle lämna dig för en annan kvinna!

Min fru är bi och vi brukar träffa tjejer/par ibland. När vi är med tjejer så brukar hon ha mer fokus på tjejen, och jag förstår det! Tjejen har ju ngt jag inte har! Min fru har perioder då hon är mer sugen på tjejer än mig, och det är helt okej för mig. Hennes sexualitet är två delad och hon tänder på olika saker.

Kan det vara lite samma sak med din sambo? Det verkar som hon älskar dig och ni har bra sex säger du.

Men förstå mig rätt, hon har ju tillgång till din kuk regelbundet medans fitta är lite mer av en lyxvara. Klart hon vill passa på medan hon har chansen

• Anonym (Storbjörn)
    Anonym (Krior) skrev 2016-08-15 16:01:31 följande:
    Lesbisk tror jag inte att hon är. Hon kanske är Bi? Hon säger ju att hon inte skulle lämna dig för en annan kvinna!

Min fru är bi och vi brukar träffa tjejer/par ibland. När vi är med tjejer så brukar hon ha mer fokus på tjejen, och jag förstår det! Tjejen har ju ngt jag inte har! Min fru har perioder då hon är mer sugen på tjejer än mig, och det är helt okej för mig. Hennes sexualitet är två delad och hon tänder på olika saker.

Kan det vara lite samma sak med din sambo? Det verkar som hon älskar dig och ni har bra sex säger du.

Men förstå mig rätt, hon har ju tillgång till din kuk regelbundet medans fitta är lite mer av en lyxvara. Klart hon vill passa på medan hon har chansen

Absolut kan du ha rätt i det du skriver men ganska segt att det enda hon tänker på är tjejer och det enda som gör henne kåt.

Sen var det detta med initativlösheten! Nån som har ett tips där? 2 dagar efter vi pratat om det är det bra men sen bara glöms det bort.
    För mig känns det ju som totalt ointresse för mig!
  • Anonym (Krior)

Där har jag tyvärr inte mycket att komma med!

Hon kanske har lite längre "startsträcka"? Frun är sån, tar inte ofta initiativet men krävs väldigt lite för att få igång henne. Kan det vara att hon inte har blick för det? Inte ser tillfället så att säga?

• Anonym (Storbjörn)

Ingen här som upplevt nåt liknande?

• Anonym (Kille)

Jag är väl inte riktigt i samma läge. Men jag är bisexuell. Jag skulle gärna träffa en man, tillsammans eller ensam med min fru. Jag skulle aldrig lämna henne, men ibland är det nice att få kuk. Du vet man vet att gräset inte är grönare där borta, men man vill gärna smaka lite då o då? Borta bra men hemma bäst, det finns inte på kartan att jag skulle lämna henne. Tror hon känner ungefär samma.

Hade hon varit lesbisk tror jag ni hade haft ett dött sexliv. Hon är bi helt enkelt. Inte så mycket tvekan där faktiskt skulle jag säga.

Ja, vad göra... Pandoras ask har du öppnat, tror det blir svårt för dig att förhindra henne att träffa tjejer då o då. Jag tror du får försöka acceptera att hon fantiserar (och mer) om tjejer... men det är dig hon har valt. Det är med dig hon vill spendera livet med. Räcker inte det?

• Anonym (wtf)
    Anonym (Kille) skrev 2016-08-20 19:51:37 följande:

Jag är väl inte riktigt i samma läge. Men jag är bisexuell. Jag skulle gärna träffa en man, tillsammans eller ensam med min fru. Jag skulle aldrig lämna henne, men ibland är det nice att få kuk. Du vet man vet att gräset inte är grönare där borta, men man vill gärna smaka lite då o då? Borta bra men hemma bäst, det finns inte på kartan att jag skulle lämna henne. Tror hon känner ungefär samma.

Hade hon varit lesbisk tror jag ni hade haft ett dött sexliv. Hon är bi helt enkelt. Inte så mycket tvekan där faktiskt skulle jag säga.

Ja, vad göra... Pandoras ask har du öppnat, tror det blir svårt för dig att förhindra henne att träffa tjejer då o då. Jag tror du får försöka acceptera att hon fantiserar (och mer) om tjejer... men det är dig hon har valt. Det är med dig hon vill spendera livet med. Räcker inte det?

du har också blivit rövborrad under dina "bi" träffar?
  • Anonym (....)

Hmh. Tänker att du ändå uppmuntrat henne. Hon berättar om sina fantasier och du går med på dem. Det finns alltid en risk att saker förändras när ett gift par tar in en tredje och kanske t.o.m fjärde person. Något man måste vara klar med innan. Lesbisk är förövrigt inget du "blir". De allra flesta vet om de är gay, bi eller straight även om de inte är det öppet.

Du lät henne öppna dörren till något hon kanske velat LÄNGE. Varför skulle hon sluta när hon testat och tyckt om det? Kanske t.o.m mer än kuk? Du va ju med på det från början? Hon kanske är så tydlig med att hon tänder på tjejer för att du godkänt det och vågar därför vara öppen med det.

Innebär inte att hon inte tänder på dig.

Och om hon säger att hon inte vill lämna dig för en kvinna stämmer det säkert. Skillnad på sex med kvinna och relation med kvinna. Hon tänder kanske endast sexuellt på kvinnor?

Men det där med att hon inte skulle lämna..

Har en egen historia. Jag är en ung tjej som träffade ett gift par för att kvinnan ville testa. Kvinnan och jag klickade, höll daglig kontakt, relationen utvecklades och idag har vi både en sexuell och numera djup känslomässig relation. T.o.m presenterad till familjen som flickvän. (Hennes val, vet inte vad mannen känner för det). Hom sa från början att hon aldrig skulle lämna och visste inte ens om hon ville ha en kvinna.

Jag trodde inte att hon skulle lämna sin man i början, men det har definitivt uppstått problem, vi går 90% av ggr bakom ryggen på honom numera fast vi i början alltid va alla 3. Och numera är det hon och jag som är "par" och allt han gör är fel, tråkigt osv. Tror han ångrar rätt hårt att han "bjöd" in mig.

Det finns fler fittor som mig där ute. (Jo, jag är en fitta som tar en gift kvinna, men jag bryr mig inte).

Blev lite långt och lite utanför ämnet.

• Anonym (Bi)

Hon är nog bi men attraheras mer av kvinnor. 

• Anonym (A)

Jag har en pojkvän som jag tänder oerhört mycket på. Men för att kunna komma när vi har sex så måste jag fantisera om lesbiskt sex. Kollar jag porr så blir det oftast lesbiskt porr där också. Har aldrig förstått varför det är så faktiskt. Och jag skulle aldrig byta ut min kille mot en tjej. I verkliga livet tänder jag sällan på tjejer.
    Detta vet inte min kille om då det nog skulle såra honom.
    Förstår att du tycker det är jobbigt. Man vill ju känna sig åtrådd av sin partner. Men som sagt, jag åtrår mig kille otroligt mycket, tycker han är världens sexigaste osv, trots att jag har någon konstig grej för lesbiskt sex. Försök att skilja på kärlek/attraktion och sexfantasier. 

• Anonym (Syster)

Jag skulle mer säga att hon kommer sig väldigt bekväm med dig. Ni har öppnat upp den dörren och lever ut fantasier. Det är det hon gör. 

Många kvinnor har lesbiska fantasier. Ser inget konstigt i det. Jag lever med en man, alltid levt med män. Men dagdrömmer om att bjuda in en till tjej. Jag blir kåt på min man, men ska jag onanera så tittar jag på lesbisk porr. Det är bara vad som får igång mig. 

Men, om du känner att du vill fokusera på er, så var ärlig, säg att du känner dig för tillfället obekväm med att ta in någon annan. För att öppen sexualitet ska funka måste man vara ärlig annars äts man upp och blir illa till mods. 

Jag exempelvis, även om jag drömmer om en trekant vet att jag inte är redo för en. För det hade snurrat i skallen för mycket. Jag skulle övertänka allt och kanske utan att överdriva förstöra min relation. Så än så länge håller jag mig till endast drömmarna. 

Svar på tråden Har min sambo blivit lesbisk?