• Scarlett

Vad tycker ni om mamma-dotter-kläder

Typ såna man kan se här:

pin.it/27L8Gei

Jag tycker det är rätt gulligt, men kanske lite tacky också? Men en del skulle vi kunna ha på oss.

• Svar på tråden Vad tycker ni om mamma-dotter-kläder
  • Aniiee

Om man gör det nån gång som en rolig grej kan det väl vara ok (typ... på halloween), men till vardags? Nej.....

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Harmagedon

Haha!
    Jag skulle ju inte komma på tanken att medvetet göra så men just i detta nu har jag o dottern på oss tunna täckjackor i exakt samma färg och jeans... Vi har ganska lika hår också.

• En annan du

Jag tycker att dom bilderna där kläderna var exakt likadana såg bizzart ut. Kanske för att det ser ut som en konstig variant på "tvilling-klädsel" (som jag också tycker ser rätt märkligt ut). Men skulle inte glott om jag såg det i verkligheten såklart. Kanske slängt ett öga för det känns som ovanligt att klä sig exakt samma.

Dom där det mer var som samma tema tyckte jag vissa var rätt gulliga. Har själv klätt mina barn i samma färg/mönster men olika utförande tex vid jul och skolavslutning. Kan tycka det är rätt roligt att hitta matchande outfits. Barnen bryr sig inte och märker det inte ens så tror knappast dom får men av det.

• Mascaraklumpar

När jag var 7-8 år hade jag och min mamma några identiska plagg, och jag älskade det. Både att få vara klädd "som en vuxen" och att få visa världen att jag och mamma hörde ihop. Hur coolt som helst!

Sedan mitt äldsta barn blev tillräckligt stort för att handla på storbarnsavdelningen har jag funderat lite på att köpa något matchande plagg till oss, men jag har inte vågat ännu. Det ser trots allt rätt fånigt ut, tycker jag.

• Efraim Barkbit

Som skämt ja! Allt annat är en rysare.

• blomman 2

Ha ha min dotter såg sådana här "matchningar" på en stor klädkedjan och ville absoluuuuut att vi skulle köpa likadana plagg! Njaaa....det var liksom mer festkläder och vi går sällan på fest. Tog det som en komplimang,att hon ser oss likvärdiga! Men det blev inget inköp. Annars så har vi många plagg som är likadana tex jeans jeansjacka skinnjacka träningskläder mm.. Och vissa finkläder som är i damma material...då visst klär bi oss mer lika än vi tänker på. Och min dotter vill gärna matcha mig vilket är gulligt och ett bevis på att min klädstil är bra. Ps. Klär mig inte i utstuderat "yngre" stil,men är modemedveten.

• Scarlett

Tack för era svar. Jag tycker som sagt själv att det är lite fjompigt, men också lite gulligt. Men på en del bilder ser det ju ut som att mamman är en liten flicka också. Bättre med dom som bara är färg/mönster-koordinerade

• gahadas

Jag kommer och tänka på när man ser familjer på stan där alla har foppatofflor

• Scarlett
    gahadas skrev 2016-08-11 18:16:18 följande:

Jag kommer och tänka på när man ser familjer på stan där alla har foppatofflor

DET har jag aldrig sett
Svar på tråden Vad tycker ni om mamma-dotter-kläder