vinterbebis12 skrev 2016-08-13 00:20:03 följande:
Va roligt att vi är några i tråden. Vår dotter blev till på femte insättningen som var en FET. Vår son på första FETen. Nu är jag betydligt äldre och räknar med 4-5 insättningar. Hur blev era första barn till?
För oss var det på 4 insättningen som vår son blev till. Gjorde först en Ivf sen en fet och sedan två till ivf (som genererade 4 embryon till frysen som vi började med nu när vi började med syskonförsök)
FruLindell skrev 2016-08-13 09:27:17 följande:
Roligt att vi är flera! Hur gamla är ni andra? Finns det något konstaterat "fel" hos er eller partner? Jag är 33 år och var 27 år när vi började med vår utredning, inga fel hittades men när de fick ut äggen under de första ivf-behandlingarna så visade det sig att äggen var av dålig kvalitet så jag fick byta hormon och sådär till de sista två försöken.
Nu försöker vi hemma några månader men med tanke på min dåliga äggkvalitet så lär det väl inte funka "naturligt". Jag har köpt Dhea från utländsk hälsokost som sägs förbättra äggen men jag har inte så superhöga förhoppningar.
Både jag och sambon är också 33. Vi började utredningen när vi var 29, då hade vi försökt i 1,5 år själva innan det.
Under utredningen konstaterades det att sambon har få antal speemier men som är av bra kvalitet! På mig hittades det inga fel.
Vi får hålla tummarna för att era hemma försök funkar. Skulle ju vara underbart och skönt att slippa hormonbehandlingen..
Hur har ni mått av behandlingarna? Jag har inte känt av det, men på nått sett så är det en psykisk stress runt allt det här med sprutor och tankar om hur det ska gå..