• Anonym (Bebis 2017)

Kön efter att ha förlorat ett barn

Är lite nyfiken på vilket kön ni fått , ni som har förlorat ett barn !?

Känns som många som har förlorat har fått samma kön som de som har förlorat ?

• Svar på tråden Kön efter att ha förlorat ett barn
  • Anonym (K)

Förlorade pojke, fick pojke! Har iofs bara pojkar, två innan och två efter den jag förlorade.

• Anonym (Bebis 2017)

Någon mer ?

• Anonym (..)

Min kusin förlorade flicka, fick flicka. En bekant förlorade pojke, väntar nu flicka.

• Anonym (...)

En kompis förlorade flicka och fick pojke.

• nnnnnnnn

Har hört siffror på att ifall man inte ändrar partner eller mönster helt (tex genom att börja använda ÄL-stickor för att pricka ägglossningen perfekt) så har man 70% chans/risk att få samma kön på syskon efter varandra. Oavsett om något eller båda barnen överlever eller ej.

Så har de inte ändrat sitt sexmönster så borde det övervägande bli samma kön som det förlorade barnet.

• Anonym (..)
    nnnnnnnn skrev 2016-08-08 18:34:07 följande:

Har hört siffror på att ifall man inte ändrar partner eller mönster helt (tex genom att börja använda ÄL-stickor för att pricka ägglossningen perfekt) så har man 70% chans/risk att få samma kön på syskon efter varandra. Oavsett om något eller båda barnen överlever eller ej.

Så har de inte ändrat sitt sexmönster så borde det övervägande bli samma kön som det förlorade barnet.

Låter lite konstigt? Jag har en son och fick sen en dotter, är det 70% att nästa ska bli pojke eller flicka? ;) (om man förutsätter samma partner och "mönster" alla 3 ggr..)
  • nnnnnnnn
    Anonym (..) skrev 2016-08-08 18:46:52 följande:
    Låter lite konstigt? Jag har en son och fick sen en dotter, är det 70% att nästa ska bli pojke eller flicka? ;) (om man förutsätter samma partner och "mönster" alla 3 ggr..)
    Som föregående barn.
    Du fick en pojke, då var det 70% chans att få pojke igen. Men givetvis är det många som får flickor, eftersom det är 30% chans att få det, vilket är ganska högt...

Nu är det 70% chans att få en flicka (eftersom ditt sista barn var flicka) igen, men såklart även 30% chans att du får en pojke.

• Anonym (Bebis 2017)

Har en son sedan innan, förlorade en dotter . Vad blir nästa barn då ?

nnnnnnnn skrev 2016-08-08 18:34:07 följande:

• nnnnnnnn
    Anonym (Bebis 2017) skrev 2016-08-08 18:58:57 följande:
    Har en son sedan innan, förlorade en dotter . Vad blir nästa barn då ?
    Jag vet inte om detta stämmer, men det är vad jag hört.

Och det jag hört är att det är 70 % chans att få SAMMA kön som föregående barn/foster. Och då givetvis 30 % chans att då det andra könet.

SÅ du hade 70 % chans att få en pojke till, och 30 % chans att få en flicka. Du blev gravid med en flicka. Inte konstigt då 30 % chans är ganska högt.

NU har du 70 % chans att få SAMMA kön som föregående barn/foster (vilket var en flicka) och givetvis 30 % chans att få det andra könet...

• Anonym (daf)

Alltså jag ser ofta såna här trådar. Att om när man väntar pojkar eller flickor beroende på olika situationer. Eller de som "vet" vad som ligger i magen.

Har ni ens någon vetenskaplig grund för detta? Om ja, är skillnaden mer än någon procent åt ena eller andra hållet?

• Anonym (Bebis 2017)

Hoppas det stämmer vill helst ha en dotter då vi förorlora en

nnnnnnnn skrev 2016-08-08 19:04:09 följande:

Jag vet inte om detta stämmer, men det är vad jag hört.

Och det jag hört är att det är 70 % chans att få SAMMA kön som föregående barn/foster. Och då givetvis 30 % chans att då det andra könet.

SÅ du hade 70 % chans att få en pojke till, och 30 % chans att få en flicka. Du blev gravid med en flicka. Inte konstigt då 30 % chans är ganska högt.

NU har du 70 % chans att få SAMMA kön som föregående barn/foster (vilket var en flicka) och givetvis 30 % chans att få det andra könet...

• Anonym (Bebis 2017)

Ändå kul att se vad folk svarar ! Jag tror lite på ödet att själen komma tillbaka den man förlorat om du förstår

Anonym (daf) skrev 2016-08-08 19:05:06 följande:

Alltså jag ser ofta såna här trådar. Att om när man väntar pojkar eller flickor beroende på olika situationer. Eller de som "vet" vad som ligger i magen.

Har ni ens någon vetenskaplig grund för detta? Om ja, är skillnaden mer än någon procent åt ena eller andra hållet?

• nnnnnnnn

Har läst på nu och det verkar som att 70/30 bara är en myt.
    Det är tydligen de gamla vanliga 51/49 som gäller... Dvs något fler pojkar föds och för varje ny graviditet är det 51% chans att få en pojke och 49% chans att få en flicka.

Så glöm det jag skrev att jag HÖRT (jag skrev inte att jag visste).

Källa:

www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K01_TI_10_A05ST0601.pdf

• Anonym (Bebis 2017)

Någon mer som förlorat ett barn ? Vilket kön blev nästa

• Anonym (daf)
    Anonym (Bebis 2017) skrev 2016-08-08 19:09:26 följande:

Ändå kul att se vad folk svarar ! Jag tror lite på ödet att själen komma tillbaka den man förlorat om du förstår

Men nu har du ju sett att det inte stämmer, då folk i tråden att båda könen kommer efteråt.
  • Anonym (Bebis 2017)

Fast de flesta får faktiskt de dem förlorat

Anonym (daf) skrev 2016-08-08 19:28:12 följande:

Men nu har du ju sett att det inte stämmer, då folk i tråden att båda könen kommer efteråt.

• Anonym (daf)
    Anonym (Bebis 2017) skrev 2016-08-08 20:17:12 följande:

Fast de flesta får faktiskt de dem förlorat

Har du statistik på detta från tex SCB eller vetenskapliga studier?

Av de som skrivit i din tråd där någon förlorat ett barn och sedan fått ett annat så verkar det vara 50/50 om det var samma kön eller inte.
  • Anonym (Bebis 2017)

Någon mer ?

• Anonym (Stjärnan)

Vi förlorade en pojke, fick pojke. Fött fyra pojkar, har tre hos mig och en hos stjärnorna.

Jag förlorade ett barn, jag fick ett till barn.

Jag kan aldrig få åter det barn jag har förlorat.

<3

• Anonym (olika)

Jag hade en son, förlorade son nummer två, fick en flicka som nummer tre.
    Själv tyckte jag det var skönt att få ett annat kön än det jag förlorat då jag inte ville känna att jag bara ersatte det förlorade barnet. Å andra sidan, hade jag fått ett av samma kön som det förlorade hade jag säkert känt att det var menat att det skulle bli just en sån. Så jag tror att vilket man än får, så känns det bra.

Svar på tråden Kön efter att ha förlorat ett barn