• JazzKermit

PALEO - stenålderskost: Kom igång!

Hej! För att må bättre (bli av med allergier, hudproblem osv) tänker jag börja med paleo, alltså stenålderskost, och se vart det leder! :)

Eftersom jag är en total nybörjare på detta så skulle det vara väldigt bra att få fler att bolla med; peppa, fråga, jämföra, dela goda recept osv.

Jag är i nuläget en kolhydratjunkie och äter rätt mycket godis så mitt första mål är att lyckas med detta i en månad! Tanken är att sen fortsätta hela hösten men så långt kan jag inte tänka just nu... ;)

Finns det någon som har lust att hänga på!? :)

Här är några sidor som jag hittat om paleo:

karlhulten.se/sex-veckor-med-paleolitisk-kost-har-ar-resultaten-av-sommarutmaningen-2013/

www.undervarttak.se/

• Svar på tråden PALEO - stenålderskost: Kom igång!
  • Carambolan

Följer tråden :) Har ingen ambition om att äta paleo, däremot vill jag bli bättre på att laga mer "ren" mat utan halvfabrikat och all denna pasta, och det sammanfaller ju ofta med paleo så jag hakar gärna på för receptidéer.

• JazzKermit

Kul! Då blir vi fler! :) Jag ska hämta några receptböcker på bibblan imorgon och se om det kan inspirera...

• Veronika07

Jag såg att du skrev det här i somras men hur gick det för dig? Jag sneglar lite på Paleo men det känns omöjligt att klara sig utan choklad och annat gott.

Svar på tråden PALEO - stenålderskost: Kom igång!