• Anonym (ACH)

Någon som separerat pga styvbarn?

Som rubriken lyder,

12 år har jag levt med en man som har ett barn sedan tidigare, barnet var två år när jag kom in i bilden. Vi fick ett gemensamt barn 7 år sedan och efter det har det genom åren blivit sämre och jag vet inte vad jag längre ska ta mig till!

• Svar på tråden Någon som separerat pga styvbarn?
  • Anonym (.)

På vilket sätt är det pga styvbarnet som din relation har kraschat?

• Anonym (ACH)
    Anonym (.) skrev 2016-08-07 21:45:44 följande:

På vilket sätt är det pga styvbarnet som din relation har kraschat?

Jag skrev aldrig att våran relation har kraschat pga styvbarnet. Bara tillvaron för övriga i hushållet som blir lidande pga styvbarnet.
  • smulpaj01
    Anonym (ACH) skrev 2016-08-07 21:54:37 följande:

Jag skrev aldrig att våran relation har kraschat pga styvbarnet. Bara tillvaron för övriga i hushållet som blir lidande pga styvbarnet.

På vilket sätt?
  • Anonym (ISLAND)

Ja, jag separerade pga att min kille inte klarade att sätta ner foten mot sina barn, och jag kom ständigt i andra hand, räknades inte och hela mitt liv kom på undantag. Önskar att jag insett det tidigare och inte lagt 8 år på honom. Mitt eget fel dock.

• Anonym (Lina)
    Anonym (ACH) skrev 2016-08-07 21:31:03 följande:

Som rubriken lyder,

12 år har jag levt med en man som har ett barn sedan tidigare, barnet var två år när jag kom in i bilden. Vi fick ett gemensamt barn 7 år sedan och efter det har det genom åren blivit sämre och jag vet inte vad jag längre ska ta mig till!

Har inte gjort det men funderar emellanåt.... Det beror ju eg inte på de äldre barnen utan pga sambon å hans agerande runt det hela. Vi har oxå ett gemensamt barn.
  • Anonym (Gmmm)

Har aldrig förstått varför man skaffar gemensamma ungar nät det inte fungerar med de barn som redan finns i familjen?

Desperation?

• Anonym (ISLAND)
    Anonym (Gmmm) skrev 2016-08-07 22:19:11 följande:

Har aldrig förstått varför man skaffar gemensamma ungar nät det inte fungerar med de barn som redan finns i familjen?

Desperation?

Ingen i tråden har angett att det fanns problem med styvbarn då de skaffade gemensamma. Så vad syftar du på?
  • Anonym (bibo)
    Anonym (Gmmm) skrev 2016-08-07 22:19:11 följande:

Desperation?

Mina bonusar var 11 och 7 när vi träffades. Kunde aldrig ana hur ena av dom skulle bli i tonåren eller hur mamman skulle vara några år senare. Människor ändras.. Även våra gemensamma är ju olika jobbiga i olika åldrar. Så något som funkar i början kan ändras eller hur?
  • Anonym (mini)

Vi har inte separerat, dock har vi valt att bli särbo och bara bo ihop dom veckor han inte ha barn. Funkar väl sådär, ibland känns det som det kvittar och ibland känns det helt okej.

• Miss Skywalker

När det gäller problem med styvbarn så handlar det egentligen oftast om att föräldern till styvbarnet inte kan uppfostra barnet och dessutom inte låter styvföräldern lägga sig i vilket är en omöjlighet om man ska samsas under samma tak..

• Anonym (.)
    Anonym (ACH) skrev 2016-08-07 21:54:37 följande:
    Det är svårt att tolka det på annat vis när rubriken är "Någon som separerat pga styvbarn?" Det antyder att barnet på något vis påverkar relationen så pass negativt att du överväger att lämna.
  • Anonym (Charlotte68)

Ja det har jag/vi. Det var för mycket trassel och jag mådde inte bra. Vi var ihop i 6 år med hans tonåriga barn. Nu (mycket lycklig med en man med utflugna barn) önskar jag att vi hade brutit snabbare, för det var verkligen inte roligt. Varken för honom eller mig. Eller barnen, fast de led nog minst då inget självklart visades och de därtill är stora.

Svar på tråden Någon som separerat pga styvbarn?