• Anonym (hjälplös)

ej träffat hen på 6v

Har någon varit ut för att ert barn helt plötsligt ej velat vara hos er?

sista gångerna har hen blivit hysteriskt ledsen strax efter att hen kommit hem till mig, Och velat åka tillbaka till pappan, för att hen saknar pappa.
    Fast hen varit med honom fler veckor före.

Hen säger att det inte är något fel hos mig, tycker att det är roligt och vara här med mig, Hen vill inte prata om varför hen saknar pappa.....

Det har tagit ca 10 min innan hen vill åka tillbaka till pappan, och det hjälper inte att jag försöker trösta hen. inget hjälper. Känner att jag inte kan tvinga hen att var kvar hos mig.

Känns som hen inte vill prata med mig på telefon heller, det känns ansträngt och jobbigt när jag ringer.

Någon som har ett förslag vad jag kan göra??? Något känns väldigt fel...

Jag vet inte vad som händer hos pappan, Men han sa vid separationen att
    han visste precis vad han skulle säga och göra för att hen inte skulle vilja vara med mig.

Ska jag bara förlora mitt barn utan anledning???
  • Svar på tråden ej träffat hen på 6v
  • Anonym (Didi)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:28:12 följande:

Du åker inte "hela familjen" utan en tioåring! Sen ska hon förväntas åka varje vecka! Åker du och övernattar ett par dygn hos släkt en gång i veckan?

Det finns barn som övernattar regelbundet hos morföräldrar/farföräldrar också p.g.a. att mamma och pappa jobbar oregelbundet.

Att acceptera en så här pass kraftig reaktion och plötslig rädsla för att vara ifrån pappa, och bara rycka på axlarna som föräldrar tycker jag är helt oförsvarbart.

Man måste som förälder självfallet vara öppen för förändringar i barnets behov, kanske glesa ut umgänget till en dag per helg utan övernattning, men när barnet inte ens klarar av att vara hos mamma i 10 minuter då blir det märkligt.

Låter ju som att tjejen är helt ur balans.
  • Froken Lokens
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-07 14:35:54 följande:

Det finns barn som övernattar regelbundet hos morföräldrar/farföräldrar också p.g.a. att mamma och pappa jobbar oregelbundet.

Att acceptera en så här pass kraftig reaktion och plötslig rädsla för att vara ifrån pappa, och bara rycka på axlarna som föräldrar tycker jag är helt oförsvarbart.

Man måste som förälder självfallet vara öppen för förändringar i barnets behov, kanske glesa ut umgänget till en dag per helg utan övernattning, men när barnet inte ens klarar av att vara hos mamma i 10 minuter då blir det märkligt.

Eller så är det en egoistisk mammas tolkning av verkligheten.

Dottern kanske inte trivs hos henne just nu helt enkelt.
  • Anonym (hjälplös)
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-07 14:35:54 följande:

ja har verkligen försökt prata med henne, även sagt åt pappan att prata med henne men de känns mest som han rycker på axlarna.

känns mest som jag inte kan göra något åt situationen, vill hjälpa henne men jag kan inte.

det är de jag undrar över finns de någon annan som haft eller har samma problem? vad har varit orsaken? eller hur har ni hanterat situationen.

jag kan ju inte vara ensam i världen med detta problem.
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:37:57 följande:

varför tror du jag är egoistisk?

för att jag vill träffa mitt barn som jag fött? de är inte så att jag sagt åt henne att nu ska du vara hos mig då och då punkt slut. 

har hon velat åka tidigare har hon fått eller komma tidigare. hon har bara kunnat ringt.

De är inte ett normalt beteende att bli hysterisk som hon blir när hon ska vara hos mig eller en kompis.eller för den delen mor och far föräldrar
  • Anonym (Didi)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:37:57 följande:

Vi har bara den beskrivning mamman ger och då får vi ju självklart lita till den. Har du någon specifik anledning till att misstro ts?
  • Anonym (hjälplös)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 14:07:08 följande:
    Så lät inte din version i förra tråden. Och hur vet du att hon inte kan det när du hävdar att hon inte vill prata i telefon med dig heller, du har hört det från pappan som du inte litar på?
    de va pappan som sa de ja, varför skulle han ljuga om de?
  • Anonym (Didi)
    Anonym (hjälplös) skrev 2016-08-07 15:06:15 följande:

de va pappan som sa de ja, varför skulle han ljuga om de?

Förstår inte jag heller. Det signalerar ju att det faktiskt inte handlar om kompisarna, utan att hon verkligen inte klarar av att vara skild från pappa...
  • Zeko

Synd att du inte har fattat om dit barn är en han eller hon än..

• Froken Lokens
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-07 14:53:21 följande:

Vi har bara den beskrivning mamman ger och då får vi ju självklart lita till den. Har du någon specifik anledning till att misstro ts?

Nej. Men jag anser att hon möjligen inte ser till sitt barns bästa utan ser till vad hon själv vill och låter då tolka händelser för att bäst passa hennes intresse
  • Anonym (Didi)
    Froken Lokens skrev 2016-08-07 21:44:05 följande:

Nej. Men jag anser att hon möjligen inte ser till sitt barns bästa utan ser till vad hon själv vill och låter då tolka händelser för att bäst passa hennes intresse

Det är ju rena spekulationerna, inget annat.
  • Froken Lokens
    Anonym (Didi) skrev 2016-08-07 22:59:44 följande:

Det är ju rena spekulationerna, inget annat.

Absolut, men om du läst ts andra tråd hade du kanske förstått min inställning lite bättre.
  • Nillak2

Tycker barnet kanske synd om pappa för han är så ensam? Min dotter uppförde sig på ett liknande sätt, pappan spelade lite på hur ensam han var. Du ska inte släppa taget om ditt barn utan avvakta barnets beteende, du vet ju inte vad som händer där och barn har en otrolig förmåga att känna skuld, barnet kan få för sig att pappa är ledsen om hen inte är där.

• FrökenKanSjälv
    Nillak2 skrev 2016-08-08 10:45:12 följande:

Tycker barnet kanske synd om pappa för han är så ensam? Min dotter uppförde sig på ett liknande sätt, pappan spelade lite på hur ensam han var. Du ska inte släppa taget om ditt barn utan avvakta barnets beteende, du vet ju inte vad som händer där och barn har en otrolig förmåga att känna skuld, barnet kan få för sig att pappa är ledsen om hen inte är där.

Vi hade samma problem. Pappan grät när barnen gick till skolan på bytesdagen, pratade massor om hur mycket han skulle sakna dem och förklarade för barnen att han bara kunde vara lycklig när barnen var hos honom. Barnen hade konstant dåligt samvete och hade ont i magen över att göra pappa ledsen. Till slut fick vi hjälp av BUP som förklarade för pappan att hans beteende var skadligt för barnen. Men det slutade egentligen inte förrän pappan skaffade flickvän.
Svar på tråden ej träffat hen på 6v