• alltvarupptaget

Ångest och panikattacker

Vart skall jag vända mig för att få hjälp med mina ångestanfall? Kan inte vara ensam på kvällar utan att vara fullt sysselsatt. Har jag inget att göra (oftast när ja ligger i sängen) så får jag såna attacker och de handlar om allt från ekonomi till kärlek osv osv. Blir galen på detta och mår så fruktansvärt dåligt! Inte jätte sugen på att sitta och prata med nån läkare eller så om detta men.. Hur kan man bli hjälpt?

• Svar på tråden Ångest och panikattacker
  • MissHelene

Om du inte vill söka professionell hjälp kanske du har några vänner som kan stötta dig? Men har du det så jobbigt som du säger tycker jag du ska vända dig till vården och få rätt hjälp så du slipper ha det så jobbigt :(

• Anonym (Nw)

Försök att träna och göra av med energi så att du somnar gott om kvällarna. Sen kan jag rekommendera en kurator, det känns inte så mycket för världen just när man går därifrån (och i början), men på något sätt så hjälper det.. Har gått i snart 1 år hos en, och det hjälper att få någon annans perspektiv på saker och ting, inte sina vänners/sambos eller familjens perspektiv. Kan va skönt att gråta en skvätt och få tips och råd. Rekommenderar det verkligen! Sen måste det klicka med din kurator, jag hade en super bra, men så flyttade jag och nu har jag en som jag inte klickar med så värst bra, hon "håller med mig" ofta, jag vill gärna ha andra råd och ideer än vad jag själv kommer med.. Somsagt, gör slut på energi, hitta nån hobby, och gå och prata med någon. Lycka till

• Anonym (1177)

Ring 1177 eller din vårdcentral och boka en tid.

• Hi5

Motionerar du regelbundet? Det är annars ett bra tips för att få ro i kroppen.

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • hesa83

Jag tycker att det låter som att du behöver samtalsstöd. Någon som kan hjälpa dig sortera och ge input samt ge dig egna verktyg att hantera din ångest!
    Var inte rädd att söka hjälp -om du bara visste hur många som delar dina problem. Det är ingenting att skämmas för och det är absolut inget nederlag. Jag skulle vilja påstå att alla människor någon gång mått mer eller mindre dåligt. Så även personalen inom psykiatrin!

Det är tvärt emot en styrka att söka hjälp. Modigt och fint mot dig själv. 
    Tänk att du är värd att må bra. 

Sköt om dig!

Svar på tråden Ångest och panikattacker