• Rrebeccakk

Fosterrörelser

Hejsan!

Jag är gravid i vecka 19 (18+3) och jag vet inte om jag känt några fosterrörelser. Jag har haft mina aningar om det kanske kan ha varit min lilla flicka i magen som känns men de känns liksom inte som fallet eller "Kurr" i magen.. Jag skulle säga att de mer känns som att magen drar ihop sig eller små mini "sparkar"... Mera en dunk. Kan de vara bebisen jag känner eller hur vet jag?

Jag längtar så ootroligt mycket tills jag verkligen känner att det är bebisen och ingen inbillning. Vad tror ni?

Kram på er ??

• Svar på tråden Fosterrörelser
  • MamaSniff

Jag tror att det är bebisen du känner. Med min första kände jag mest pickande i början. Nu med andra var det precis som ett sug, en vakuumliknande känsla. Tänker att det är något liknande som du beskriver.

• Rrebeccakk

Ja precis! Jag skulle nog säga att det känns som ett vacuum i magen. Va roligt, då hoppas vi att det är bebisen jag känner då :)!

Tack för svar!

• MamaSniff

När ska du på RUL? Om du har tur rör bebisen på sig när du är där och då kan du koppla ihop känslan med rörelsen. Lycka till med resten av graviditeten. Halvvägs nästan!

• Rrebeccakk

Vi har redan varit på RUL och min bebis rörde sig väldigt mycket då men jag tyckte inte att jag kände något iallafall:)! Men idag tyckte jag verkligen att jag kände det så får hoppas att de e såå :) hihi

Svar på tråden Fosterrörelser