Lådbilslandet nykvarn
Vi funderar på att besöka lådbilslandet i nykvarn. Men när jag läst lite verkar många upplevt att det mest är långa köer och barnen inte hinner åka så mycket. Undrar därför om någon varit där och vad ni tyckte.
Vi funderar på att besöka lådbilslandet i nykvarn. Men när jag läst lite verkar många upplevt att det mest är långa köer och barnen inte hinner åka så mycket. Undrar därför om någon varit där och vad ni tyckte.
Vi har varit där med barnen i flera år, men är alltid där och hänger på låset. Då hinner barnen åka mycket innan det blir mycket barn. Klart det är folk där, men även senare under dagen fungerar det bra. Kanske några minuters kö till de mest populära sakerna. Men vi kanske haft tur då? Brukar välja en vardag, minskar trycket lite iaf. För oss var det nog sista gången igår då grabbarna börjar bli för stora.
Inte igår, sista gången i år, haha. Var där för ca två-tre veckor sedan.
Nån höjdare är det ju definitivt inte, och dyrt........det var ju inte asåungarna skrek av glädje när vi var där men det är klart, alla är ju olika.
Vi har hängt på låset båda gångerna och varit där när vädret är lite halvostadigt, då har inte köer varit ett problem alls. Räcker att vara där typ 2-3 timmar, sen är alla nöjda.
Bra för mindre barn. Ingår 5 åkturer i entrépriset och det räcker oftast för barnen. Kanske inget man åker 40 mil för att endast göra men bor ni hyfsat nära är det en bra dagsaktivitet. Var där när de öppnar, ta med matsäck och fika.
Helt OK upp till 7 år ungefär, min yngsta var 4 när vi åkte dit första gången. Hastigheten är inte svindlande på bilarna.