Frisörer vad kan jag göra? Har förstört mitt fina hår :(
Hej! Jag har inte gått utanför dörren sedan i fredags då jag gjorde mitt livs hårmisstag.
Jag har sedan innan en väldigt naturlig ljus askblond som egen hårfärg i botten med ljusa fina slingor i ungefär som en naturlig soft ombre.
För ett tag sedan fick jag gör mig att lägga i en lite mörkare askblond i botten själv för att få lite kontrast och än så länge gick allt bra tills jag någon vecka senare fick för mig att lägga i en chokladfärg i botten då jag ville ha det lite mörkare och inte så askigt...
...efter 10 min får jag panik och inser att det har blivit rött, jag torkar håret får ännu mer panik och gör det urbota dumma och slänger i blekning i håret...jag ni läste rätt :( så jävla dum är jag, jag visste ju innerst inne att det skulle bli katastrof men paniken tog över.
Så nu sitter jag med en ultrablekt blond hjälm på huvudet som skiftar i platina alltså vitt och något skimmer av ljus gult/rosa och ljust grått.
Jag skall till frisören om någon timma men måste få höra av någon som kan detta vad de egentligen kan göra så att jag kan mentalt förbereda mig då jag har gråtit hela jäkla helgen över mitt misstag.
Jag vill ju helst ha tillbaka min naturliga look med mörkare botten, som en soft ombre...
Kan ju tillägga att mitt hår är ganska tunt och skört i vanligt fall, jag har väldigt tunt hår nedtill och framtill så detta gjorde det ju inte bättre:(
Raka av mig det gör jag inte, jag jobbar med kundkontakt och kan inte se ut så här :O
Hade jag vart yngre så hade jag inte brytt mig så mycket utan låtit håret vila och fixat det längre fram men nu är jag över 30 med barn osv. Jag verkligen skäms :((
Någon kunnig som kan svara på vad frisören kan göra?
Jag kommer aldrig göra om detta någonsin! och jag kommer se till att mina flickor aldrig aldrig bleker sitt hår hemma!
Det är så illa att till och med min man har inte kunnat hålla sig för hysteriskt gapskratt varje gång han ser mig och samtidigt försökt trösta mig...t.om jag har gråtit och gapskrattat, varje gång jag går förbi spegeln här hemma så bryter jag ihop.