• 1Carro82

Bästa nagellacket?

Hej,

Det finns ju säkert sådana här trådar sedan innan, men eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden så tänkte jag att jag vill starta en ny.
    Jag skulle vilja ha era tips på nagellack! Vilket sitter bäst, torkar fortast och är lättast att måla snyggt med? Finns det något lack som uppfyller alla tre punkterna så hade ju det varit toppen, särskilt om priset är överkomligt också Glad. Ge mig alla era tips Glad

• Svar på tråden Bästa nagellacket?
  • Physalis

Jag är totalt tappad när det gäller att måla nagellack. Den enda jag lyckas måla snyggt med är isadora wide brush. Den har normalpris och jag tror den sitter rätt bra.

Som namnet antyder så är penseln bredare än vanligt vilket (för mig) gör det lättare att måla.

Den torkar väl normalsnabbt om man inte gör ett tjockt lager.

Hoppas det fungerar för dig

• Joico

Nu är ju tråden lite över 1 månad gammal men jag svarar ändå ;) Jag älskar lacken från Idun! Säljs på Idun.se eller apotek tror jag... Lite dyra dock men fantastiska att måla med och håller kanonbra! Lägger du en liten peng på överlacket Seche vite från Kicks eller Ica Maxi typ så är du i hamn. Då torkar lacken übersnabbt och håller ääännulängre. Glöm inte att dra penseln över "framkanten" på nageln också, alltså från kortsida till kortsida, så tippen målas.

• K Kalle

Mitt favoritlack, och då har jag testat många under 20 års tid, är Essie toppat med Gel Setter överlack. Breda penslar som är lätta att måla med, torkar snabbt och sitter länge (särskilt med det överlacket). Jag vet inte om Essie Couture är bättre. Har inte testat det.

• Duckan

Ger ett icke-tips. Depend 7 day funkar inte alls på mig. Håller max två dagar om ens det innan det krackelerar trots noggrann prepp.

Essie och Isadora är jag alltid nöjd med. Isadoras gel top coat är bra. Seche Vite krymper lacket på mig så det går inte.

• K Kalle
    Duckan skrev 2016-09-06 08:52:51 följande:

Ger ett icke-tips. Depend 7 day funkar inte alls på mig. Håller max två dagar om ens det innan det krackelerar trots noggrann prepp.

Essie och Isadora är jag alltid nöjd med. Isadoras gel top coat är bra. Seche Vite krymper lacket på mig så det går inte.

Jag bojkottar Isadora eftersom jag vet att de behandlar personalen dåligt. Hyfsat prisvärda annars, men inte i närheten av Essie. Ett budgettips är att måla med ett billigare lack och använda Essie Gel Setter över.
  • Duckan

Okej, det har jag inte koll på, men fint att du upplyser. Gel setter ska jag kolla på.

• kramdjur

Jag gillar H&M egna märke, det är lättmålat har otroligt bra täckning och bred pensel.

Däremot har jag svårt för Essie, dom har väldigt fina färger men det är svårt att få bra tycker jag, dessutom är penseln alldeles för smal.

• K Kalle
    kramdjur skrev 2016-09-17 21:22:00 följande:

Jag gillar H&M egna märke, det är lättmålat har otroligt bra täckning och bred pensel.

Däremot har jag svårt för Essie, dom har väldigt fina färger men det är svårt att få bra tycker jag, dessutom är penseln alldeles för smal.

Essie har två olika penslar. Jag köper Essie med den breda penseln. Den smala är omöjlig att måla med. Jag beställde några Essie-lack till billigt pris hos Cocopanda... med det visade sig att de bara sålde lacken med smal pensel. Eftersom jag beställde färger som jag redan har ska jag helt enkelt bara skifta penslar när de gamla flaskorna tar slut.
Svar på tråden Bästa nagellacket?