• soraya

nu har det startat

Första sprutan idag - jag var skitduktig.

Om två veckor kommer jag alltså donera ägg.

Med min prestationsångest hoppas hoppas hoppas jag att det blir minst 20 st som de kan använda. Svårt att påverka själv, dock...

Ni som ber till någon högre makt - släng upp några ord för mig och min mottagare så är ni snälla!

• Svar på tråden nu har det startat
  • fafa

hej du. ska du donera ägg? börja nästan gråtta. av rena nyfikheten har du barn redan?

• Pallas

åh, håller tummarna att du får massvis med fina ägg att donera! Jag skulle också vilja donera men ingen vill ha mina ägg

• Setta
    Gud vad häftigt.. hade jag med velat kunna göra... men nu e jag steriliserad
    // Jessie, the mom
  • Frishta

Hoppas att allt går bra för dig! Du får gärna berätta hur det går och hur det känns m.m.
    Går allt bra så ska jag donera i sommar... Så jag är väldigt nyfiken.

• Sassa82

Vad snällt av dig Visste inte att det gick vad spännande

• Bohuslän

Vilken tur att det finns kvinnor som du Lycka till med skörden

• Maskrosen

Lycka till soraya!!! Det kommer säkert att gå jättebra. Du kommer producera massor av fina ägg och kommer att göra flera par väldigt lyckliga! Härligt med sådana som du!

Setta; beroende på hur du är steriliserad kan det mycket väl gå att bli donator ändå! Om du har äggstockarna kvar och det "bara" är äggledarna som är strypta så kan du ju ändå producera ägg och de plockas ju ut särskilt och hur äggledarna ser ut är då helt betydelselöst. Så är du intresserad av att bli donator så kolla upp det!

• Fiaflopp
    Alla tankar och böner till högre makter till dig,du gör en fantastisk sak!!!
  • Venus
    Åhhh Hoppas på många fina ägg...
    Själv donerade jag 27 ägg i december förra året
    Sitter nu o väntar på att en privat remiss ska bli klar så jag kan donera igen till en känd mottagare...
  • soraya

Tack för all uppmuntran.
    Andra sprutan igår - första ultraljudet på måndag.

Fortsätt skicka ut de positiva vibbarna, bönerna och önskningarna i universum är ni snälla - all hjälp behövs...

• soraya

Venus -
    var den första donationen alltså anonym?

Detta är till en känd mottagare.

Och jag börjar inse att det stora problemet INTE är att jag skulle inbilla mig att detta var är "mitt" när jag ser det växa upp - det som kuratorn verkade ha hängt upp sig på under utredningen.

Det stora jobbiga är att jag kommer följa "min" mottagare så nära, hennes hopp och - tyvärr - kanske förtvivlan. Eftersom jag känner henne så väl hade jag ju fått följa allt detta ändå, men nu är jag ju direkt inblandad på ett sätt som gör det ännu närmare.

Jag ber till alla makter jag kan komma på att detta försök ska lyckas!

• Venus

Soraya
    Ja jag donerade helt anonymt i december
    Men efter det så har jag insett att jag troligen inte klarar att donera anonymt igen, det är mycket i huvudet på mig just nu kan jag ju säga kring det här...

Nästa gång så blir det direktdonation, mottagaren vägrar annat
    Och mig gör det inget Hur som haver så blir mottagarens barn mitt "kött o blod" ändå eftersom vi står så nära i släktledet... Så för mig är det helt OK, och jag ser inte heller problemet med att jag skulle få för mig att det är "mina" barn...

Sedan kanske jag genomför en korsdonation om några år, men det återstår att se

Kan även berätta att även om man inte följer dem inpå så räcker det med att veta att första äggen (2 par för min del) "misslyckades" så de ska försöka med frysförsök nu...
    På något sätt så känner man sig misslyckad själv, man hoppas o tror o vill så gärna att det ska funka så när det inte gör det så blir man ledsen själv...
    Jag har aldrig haft problem att bli gravid, men jag kan tänka mig att det var en liknande känsla jag fick när jag fick höra att båda paren "misslyckades" första gången...

• Fiaflopp
    Hejja hejja hejja....många fina små äggsingar vill vi ha,otroligt vilken insats du gör men det hoppas jag du vet...jag gråter nästan varje gång jag läser om en kvinna som kan tänka sig donera överhuvudtaget! Det är så fint och så mycket värt för oss som inte har egna ägg av olika anledningar!
    Kramar till dig...
Svar på tråden nu har det startat