anonymsss skrev 2016-07-17 23:19:46 följande:
Hejsan, alla på fl.
Jag är inte ens vuxen, mellan 13-16 kan jag avslöja. Jag borde inte ens bry mig om utseendet så här pass mycket. Men jag skäms över hur jag ser ut och tycker jag ser otroligt ful ut med asiatiska ögon. På andra, söta tjejer kan det se gulligt och snyggt ut. Men inte på mig. Jag har inte sådana där jättesmala men jag skäms ändå över hur jag ser ut. Jag googlade detta, vilket var ett misstag. Alla skrev hur otroligt fula asiater är, att det är som att stirra in i insekters ögon/Aliens, och att ögonen är äckliga. Jag har ingen framtid känns det som. Inte när jag mår så dåligt över mitt utseende. Finns det ens någon som tycker asiatiska ögon är snygga? Jag menar inte att alla asiater är fula, men jag tycker jag är ful. Någon som har något råd? Jag skulle gå igenom eld för europeiska ögon men klarar inte av att operera.
Hej själv,
Så sorgligt läsa hur du nervärderar dig själv & tror dina ögon e fula, att asiater ses som fula. Tro mig jag har aldrig hört nån säga asiaters ögon e som insekters ögon eller aliens. Tvärtom brukar dom ju ofta beskrivas som vackert mandelformade. :)
Visst det finns rasism mot oss icke vita. Vita har vart normen i 100 tals år och andra har setts som "annorlunda", "dom andra". :/ Fast vi alla e delar av samma mänsklighet oavsett vart vi kommer ifrån, hudfärg, kön, ålder mm.
Låt inte idiotisk nedvärdering av asiater äta sig in i dig och ta ifrån dig stoltheten över du e du och din livsglädje. Trots somliga idioters förakt tycker jag du ska ta till dig många ser asiater som vackra med fina drag och...again...mandelformade ögon (vackert!!! ;)
Försök ta till dig det. Att du e fin som du e. Att du e en unik människa med unika egenskaper och ett ursprung va stolt över.
Fatta jag har själv brottats mycket med sånt här. Med va mörk mörk mörk i hyn med stort afrohår och annorlunda drag. Svart bland vita. En alien. Jag dagdrömde om och va ljus i hyn, blond, blåa ögon. Men så kan man inte leva. Det finns skönhet också i mörk hy. :)
Jag e Jag & jag försöker tycka om mig själv & känna stolthet över vem jag e. Försök upptäcka det fina, vackra med dig! Du e värd så mycket mer...
Och glöm inte du e också mycket mer än ditt yttre...du har också en insida...hjärt...hjärna...tankar...känslor. Du e en unik individ med helt liv framför dig! Lev!
Ta hand om dig, min vän! Du e så värd det!