• malmen

Ergonomisk sittvagn till 4-mån??

Har en Emmaljunga super viking. Dottern är 4mån & 1v, 68,5cm lång och väger 7,7 kg, alltså en stor tjej!

Hon har några få cm till godo i liggdelen nu och ligger mest och sparkar på kanten..

Sittdelen till SV är ju ergonomisk och har inte fullt liggläge.. Kan jag byta till sittdelen redan nu? Hon sitter inte själv än men vill helst sitta upp med stöd i knäet, babysittern osv så hon övar för fullt!

Hade inte detta problemet med grabbarna 06 och 10 för då kunde man fälla sittdelen helt...

♥♥ Storebror: 2006 ♥♥ Lillebror 2010 ♥♥ Lillasyster 2016 ♥♥
  • Svar på tråden Ergonomisk sittvagn till 4-mån??
  • Myling

Vi har vår bebis sittande i liggdelen. Det är jättebra för att öva på balansen. Bara man passar honom så han inte kravlar över kanten.

• hajnor

Jag har också en Emmaljunga super viking. Sonen är idag 4 mån och två veckor, och idag testade vi sittdelen för första gången. Hade en filt som stöd runtom då han är ganska liten (6,5 kg och 64 cm), det gick jättebra. Han var nöjd och glad, somnade fint som vanligt i liggdelen och babyskyddet. 

• malmen
    hajnor skrev 2016-07-14 23:30:04 följande:

Jag har också en Emmaljunga super viking. Sonen är idag 4 mån och två veckor, och idag testade vi sittdelen för första gången. Hade en filt som stöd runtom då han är ganska liten (6,5 kg och 64 cm), det gick jättebra. Han var nöjd och glad, somnade fint som vanligt i liggdelen och babyskyddet. 

Låter toppen! Har ni den lutad så mycket det går eller hur gjorde ni?
  • malmen
    Myling skrev 2016-07-14 22:52:31 följande:

Vi har vår bebis sittande i liggdelen. Det är jättebra för att öva på balansen. Bara man passar honom så han inte kravlar över kanten.

Jag tänkte på det och har testat det men hon sitter inte bra. Fick palla upp henne med filtar och grejor så hon inte skulle glida ner och hon blev irriterad direkt..
  • hajnor
    malmen skrev 2016-07-15 09:14:42 följande:
    Låter toppen! Har ni den lutad så mycket det går eller hur gjorde ni?
    Jag har den på mellanläge, där är han nöjd för då kan han både se lite runtomkring men också slappna av och sova om han vill. Inte testat fullt lutad än. 
Svar på tråden Ergonomisk sittvagn till 4-mån??