Min pojkväns vuxna döttrar förstör vår relation
Bakgrund: För fyra år sedan träffade jag min pojkvän som då var gift o har tre vuxna döttrar (nu 25, 23, 22 år). Han skiljde sig och nu är vi förlovade o har en son som är 6 mån. Vi är särbos pga arbetssituationen.
Vårt största problem är konflikterna han har med sina döttrar som medför konflikter mellan oss. Vi är oense hur han ska hantera dem, jag vill att han ska sätta gränser och ska säga stopp. Detta har gått så långt att det nu är ohållbart för mig.
De kränker honom, mig och vår son, t ex kallar de mig för hora, sonen för äckligt missfoster etc... De blir aggressiva och har slagit honom, vandaliserat hans sommarstuga genom att sprutmåla fönster etc, hotat ta sina liv, gjort intrång i hans mobil o blockerat mig så vi inte ska kunna ha kontakt...
Listan kan göras lång på vad som hänt o kmr fortsätta hända!!!
De har sedan alltid varit respektlösa mot honom med nedlåtande ord o beteenden så det är ingen ny företeelse. Hans exfru hade liknande beteende.
Han har valt att ducka och ta emot allt som sker och inte bemöta detta genom att sätta stopp, istället kommunicerar han hur mkt han älskar dem, han gör allt för att få dem "må bra" genom att köpa dem bilar, datorer, mobiler, resor etc. När de kräver något av honom ordnar han det omgående. De ger aldrig honom ngt tillbaks i relationen såsom ett grattis på födelsedagen/farsdag, en hjälpande hand, hälsar på honom (d bor ej i samma stad) etc....
Jag försöker stålsätta mig och inte göra detta till "mitt problem" då mannen hävdar att alla elakheter de leverade enbart har för avsikt att sänka honom. MEN jag blir så illa berörd att mannen jag älskar inte sätter stopp och står upp för sig, mig och våran son. Detta får så stora konsekvenser med bråk mellan oss att det nu är skarpt läge vilket innebär att jag ger upp.
Jag kan inte få honom att agera annorlunda och alla mina försök hittills ger ingenting mer än konflikter, jag kan inte längre acceptera läget.
Reflektioner, tankar emottages tacksamt!!!