Sexuella trakasserier på festivaler
Varför hör man inget från feministorganisationer om detta beteendet från killar/män?
Borde inte Gudrun Schyman och andra feministiska politiker fördöma detta?
Varför hör man inget från feministorganisationer om detta beteendet från killar/män?
Borde inte Gudrun Schyman och andra feministiska politiker fördöma detta?
Eftersom vissa här använder sig av ord ni inte behärskar så tänkte jag hjälpa er lite.
Taharrush - Att tafsa/trakassera (oavsett etnicitet så är det samma ord).
Taharrush gamea - Att tafsa/trakassera i grupp (oavsett etnicitet så är det samma ord).
Jag förstår inte hur någon "lek" kommer in i bilden, tror ni gamea har något med engelska ordet game att göra?
Men vilken "skyddad verkstad" har du vuxit upp i, det förekom då precis som det förekommer nu, med skillnaden att det var helt accepterat att tafsa, ja det var förr nästan som en sport att klämma tjejrna på brösten, rumpan och en hel del annat.
Och (det får vi inte glömma) det var andra tider med andra värderingar, så förr sågs det inte som nåt eg problem, varken från vuxna, eller ens tjejerna själva, det var mest som ett spel mellan tjejer och killar.
Så i backspegel var betydelsen av tafsandet då, oftast väldigt oskyldigt, nu, idag, så har det däremot fått en helt annan innebörd, vilket gör att allt tafsande är direkt förkastligt.
Dessutom så är jag idag direkt inblandad i den här problematiken, och har tillgång till information från div källor, så jag behöver inte lita till dom (a)sociala medierna på Nätet.
Och att svenska killar inte skulle vara inblande, det är rent nys, dom klarar sig däremot i större utsträckning att bli uthängda på Nätet eller i media, ja det händer t.o.m titt som tätt, att dom aktivt försvaras när dom blir anmälda för sexbrott.
Märkligt att så många av er inte känner till att detta fenomen funnits lääänge. Ffa med tanke på att min far berättade för mig att det även fanns när han var liten och min farfar sa att det inte var helt ovanligt när han var ung heller. Dock var det mer acceptabelt då än nu.
Kvinnor våldtar också.
Man borde inte dela upp och anklaga en grupp, i detta fallet män, för sexuella ofredanden när kvinnor är lika dåliga kålsupare.
Som medelålders helsvensk kvinna uppvuxen i svenne-bananland kan jag intyga att ovälkommet tafsande inte är något vi importerat med ensamkommande. Däremot urskuldades tafsandet och fluktandet oftast med att "pojkar är pojkar" och man skulle vara nöjd med den uppmärksamhet man fick. Som tur var har jämlikheten ändå gått framåt. Att kalla några individers tafsande (och självklart är det inte ok att tafsa) ett arabiskt namn och låtsas som om att det är en religiös företeelse är bara att försöka skuldbelägga en kultur genom några rötäggs agerande.
Kvinnor våldtar också.
Man borde inte dela upp och anklaga en grupp, i detta fallet män, för sexuella ofredanden när kvinnor är lika dåliga kålsupare.
Man ser det man vill se, vet du.