• Aniroma

Vägrar flaska :( 3,5 mån

Amningen Funkar klockrent på mina lilla tjej på 3,5 månader! Jag är oerhört tacksam för det :) Men nu börjar jag känna behovet av att kunna ge henne flaska vid enstaka tillfällen (ca en gång i månaden när jag behöver ett break). Vi har testat flera gången men hon bara spottar ur flaskan och blir ledsen.

Har testat: esska-flaska med ersättning, mam-flaska med ersättning, tommie tippie med bröstmjölk. Troligtvis så är det formatet som maten kommer i som hon inte gillar med tanke på att hon även ratade bröstmjölken när den kom i flaska. Testade även att doppa flasknappen i bröstmjölk.

Om två veckor ska jag gå på konsert och hon ska vara hemma med sin pappa.. Jag vet inte hur vi ska göra då :( har ni några förslag? Kan man testa pipmugg så här tidigt?

• Svar på tråden Vägrar flaska :( 3,5 mån
  • Aniroma

Ska tilläggas att vi även provat att jag lämnar huset en stund så att hon inte känner doften av mig o mjölken, men det funkar inte heller :(

• Grodis15

En del barn vill inte äta ur flaska när de är vana att ammas. Min dotter vägrade flaska både med ersättning och bröstmjölk, både när jag gav och hennes pappa. Vi försökte att träna men det gick inte. Dock drack hon klockrent ur flaskan när vi började ge vatten och även senare välling. Kanske kan din man följa med till konserten, du ammar innan du går in, din man håller sig i närheten och sen ammar du direkt när du kommer ut? Om det blir panik kan din man ringa så får du lämna konserten. Så gjorde vi en gång när jag skulle bort fungerade bra.

• Rosa Fluff

Min vägrade flaska. Fick amma i 11 månader. Men däremot tog han vatten i flaska till maten. Barn är konstiga. ; )

• MyDestiny

Fortsätt som ni gör, testa olika flaskor med både ersättning och bm. Låt pappa mata, mata när bebis är ordentligt hungrig, trött, på bra humör etc. Prova när bebis är i famnen, i Babysitter, sängen etc.
    Här funkade det efter några veckor med pappa som matade när han satt på en pilates boll och guppade. Dr Brown flaska var den han till slut accepterade och någon månad senare även mam

• straw2008

Alltså kom detta som en chock för dig ? Att ammande barn oftast inte vill ta flaska ? 

I kinamockaskogen.....
  • Rani

Trägen vinner. Det räcker inte att testa en variant en gång. Man får vara jättetjatig, testa testa testa, om och om igen.

• Sommar15

Precis som Rani skriver - prova prova prova och prova igen. Min flicka var bara en vecka när vi började med flaska och det tog några dagar (försökte typ 10 ggr per dag) innan hon ens tog en klunk. Men det gick till slut. Inget barn vill svälta :)

Svar på tråden Vägrar flaska :( 3,5 mån
Nästa tråd från kategorin Förälder: Flaskmatning
  • Vivven

Baby brezza instant Warmer

Har införskaffat en baby brezza instant warmer men kan för allt i världen inte förstå hur man får loss vattentanken för att rengöra?? Någon som vet?

Man kan ju inte behöva köra ner hela maskinen med sladd och allt (självklart utdragen isåfall) ner under kranen för att rengöra? 

Mvh, en hjärndöd mamma :) 

• Svar på tråden Baby brezza instant Warmer
  • jonas95

hej jag har samma problem! löste du det tillslut isåfall hur gör man? =)

• Anonym (Hm)
    Vivven skrev 2022-10-05 07:32:52 följande:
    Baby brezza instant Warmer

Har införskaffat en baby brezza instant warmer men kan för allt i världen inte förstå hur man får loss vattentanken för att rengöra?? Någon som vet?

Man kan ju inte behöva köra ner hela maskinen med sladd och allt (självklart utdragen isåfall) ner under kranen för att rengöra? 

Mvh, en hjärndöd mamma :) 

Jag vill komma med de dåliga nyheterna att det faktiskt inte går. Så sjukt jäkla osmidigt. Jag mailade Dom när jag försökte samma sak. Går inte. 😩
Svar på tråden Baby brezza instant Warmer