• JohannaSaGo

Köpa billig resevagn eller inte?

Hej! Behöver era tips och kunskap =)

Kommer att resa med en 10-månaders utomlands och har i dagsläget en ligg/sitt-vagn som är ganska rejäl.

Skulle vilja ta med våran vagn med sittdelen där han även kan ligga ner men grejjen är att den känns så otymplig och stor/tung.

Sett att man kan köpa en billig paraplysulky typ som ser jätte lätta och tunna ut.

Men kan en 10månaders sitta i en sådan? Kommer ju inte vara lika bekvämt och det är ju såklart en sämre vagn men vad skulle ni göra?

Känns som att en liten sulky blir lättare att få plats med i taxibilar osv till skillnad från våran stora vagn =/

• Svar på tråden Köpa billig resevagn eller inte?
  • isolande

Vi hade en MacLaren XT med till vår 8-månaders när vi reste. Funkade bra men var ju inte lika bekvämt som i en "riktig" vagn. Tror en Chicco Liteway skulle funka lika bra, den är mycket billigare än MacLaren, och lite mindre.

• NollÅtta

Var utomlands när sonen var 9 mån och vi köpte en Chicco liteway. Ett bra köp! Lätt att ta med och den har i stort sett fullt liggläge vilket gjorde att vi kunde rulla runt honom i den en stund så han somnade. Sen sov han middag där i skuggan vid poolen, och vi kunde ligga bredvid och softa en stund

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
  • Ramborg

Jag har köpt en Babyzen Yoyo som resevagn och är supernöjd. Det har blivit så att vi inte använder vår stora vagn längre, för yoyon är så smidig.

42.
  • Rani

Jag hade inte köpt en som är endast sittvagn. Däremot en suöky som man kan ligga i också, det hade jag kört på. Fast jag hade nog inte åkt så mycket taxi när det inte finns bilstil och så. Men oavsett så är det jus amidigt med en lätt vagn. Skriv i någon köp/säljgrupp på facebook att du söker begagnad sulky med liggläge så hittar du säkert någon som vill sälja.

• Dixie

jag hade köpt en resevagn - bara där är liggläge så fungerar det ju bra för en 10månaders, och nu finns det ju även en del sulkys som man kan ha både fram och bakvänd. 

Svar på tråden Köpa billig resevagn eller inte?