• SoulsWillRise

Tjejer, vilken parfym använder ni?

Goddag familjeliv. Underbar dag, eller hur? :)

Denna fråga riktar sig ENBART till kvinnor som använder parfym.

Jag är väldigt försiktig när det kommer till parfym med tanke på dom som är allergiska med astma osv. Mitt ego går inte före nån utan jag tänker först och främst på dom som inte klarar starka dofter.

MEN ibland använder jag parfym. Vid speciella tillfällen. Och nu börjar min parfym ta slut och jag funderar på om jag ska köpa samma eller byta doft helt och hållet. Den jag användt är million dollar om jag inte minns helt fel. Jag gillar den men funderar som sagt på att byta.

Därför är jag nyfiken på vilken parfym ni kvinnor använder och om ni kan tipsa om en bra och inte för stark doft.

Så kvinnor, vilken parfym använder ni och vart köper ni den och vad ligger priset på?

• Svar på tråden Tjejer, vilken parfym använder ni?
  • Långbenopluto

Jag använder Dolce Gabbanas "the one". Luktar underbart, men jag gillar verkligen inte din favorit, million dollar...

• Fkvi

Yves Saint Laurents "Black Opium"! Fick den av min sambo på alla hjärtans dag och den doftar olidligt gott! :)

• Gladskit

Jag brukar gilla lätta dofter, typ L'eau D'Issey, några av Clean-dofterna osv.
    Och sen har jag ibland haft någon tyngre partyparfym, typ Hugo Boss Deep Red!

Förra året blev jag jätteglad för då fick jag en jättefin doft i present, Miss Dior Eau de Parfum. Den hade min man snokat reda på själv vilket man blir extra glad för. Den har jag haft till vardags sedan dess.

Sen blev jag förvånad själv för något år sen när vi skulle resa och precis innan vi skulle gå ombord hittade jag J'adore D'or och tog på mig lite av den. Tyckte den var väldans tung först men efter en stund. Vilken doft!  Om jag inte hade hyllan full av dofter just nu så hade jag köpt en bums. Men den får jag önska mig någon gång i framtiden.

• Hbsson

Använder
    Flora by Gucci - Gorgeous gardenia
    Köper på Åhléns. 30ml kostar runt 550kr

• Thotis90

Jag använder Lovingly by Bruce Willys. Det är parfymen som han har designat till sin fru. Parfymen kostar 455 kr för 50 ml och beställs hos återförsäljare för LR Health & Beauty. Det finns också tillhörande duschtvål och bodylotion. Duschtvålen kostar 269 kr för 200 ml och bodylotion kostar 225 kr för 200 ml. 

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • maargaretaa

D&G the one, och Gucci Bamboo.

D&G är ganska intensiv och stark, gucci passar mer till vardags :)

Älskar dom båda!!
  • aerial

Har så länge jag kan minnas använt Dolce & Gabbanas Light Blue och nu använder jag Clean Air till vardags. Gillar lätta parfymer.

• Tusselina

Måste använda relativt lätta dofter då det mesta luktar för tungt och och "fel" på mig. 
    Min "vardagsdoft" som hängt med de senaste 6 åren eller så är DKNY Be Delicious Fresh Blossom. 
    Har originalet också vanligen hemma men något lite för tung på mig. Under vintern har jag haft DKNY Delicious Delights Fruity Rooty men den är lite för söt och varm för sommaren för mig. Har tidigare haft Red Delicious men den funkade inte alls. 
    Innan jag gav mig på Delicious spåret så hade jag L'Eau par Kenzo. Ännu längre tillbaka Laura från Laura Biagotti, men kunde aldrig ha den ofta då den tenderade ge mig huvudvärk - men nästan alla killar jag träffade älskade den på mig och tyckte den passade perfekt så försökte till och från :P

• Duckan

Lättast måste det vara att du gåt till en affär och luktar ut någon du gillar?

Ger dig några till förslag:
    Versace Yellow Diamond
    Hèrmes Un Jardin sur le toit
    Chloé "den med beige rosett"

• Baryk

Använder i och för sig inte parfym så ofta, men när jag gör det så vlir det antingen Cacharel Amor Amor (EdT) eller Jean Paul Gaultier Classique (EdP)

Amor Amor kostar just nu 259:- för 30 ml på parfym.se 

• K Kalle

Tills för några år sedan använde jag J'adore varvat med Light blue. Sen fick jag en kollega som är parfymallergiker. Numera använder jag parfym oerhört sällan. Jag tycker inte ens att det är lönt att köpa parfym. En sån där liten parfymflaska man får ibland när man köper tidningar räcker mer än ett år liksom.

• SoulsWillRise

Haha vad jag saknar date :D den var billig och bra och man kunde köpa hur många som helst med tanke på priset ;) jag ska faktiskt ta och kika i affären och lukta på dom olika alternativen ni nämnt :)

• Hen

Använder märket Clean och doften Skin. Luktar väldigt diskret och har en naturlig doft. Underbar. 

• Duckan

Glömde helt bort min vardagsfavorit -Clean Warm cotton!

Doftar rent och doftar länge.

Svar på tråden Tjejer, vilken parfym använder ni?