• evaeva18

Bra mobil,långt battaritid? kontat mobil? comviq kontant?

Har nu haft två samsungar vars mobilbatteri dör ut på nolltid.

Letar nu efter en bättre mobil med bättre batteri som jag kan ha då jag ej kan ladda hela tiden.

Mobilen ska vara kontantmobil helst comviq kontant.

Ska inte kosta för mycket.

• Svar på tråden Bra mobil,långt battaritid? kontat mobil? comviq kontant?
  • Fjäril kär

Hur mycket batteri den drar beror helt på din egen användning. Dom flesta mobiler har samma typ av batterilängd.

Jag har Nokia Lumia 1020 och den kan dra ur på en halvtimme eller efter 12 timmar, allt beror på hur jag använder den.

Lite allmänna tips: Använd batterispatfunktion, sänk ljuset på skärmen, ta bort onödiga signaler (typ knappljud, app-signaler, avisering osv) , tänk på att appar som använder internet , drar ström typ vädret, mailen, olika spel, Messenger , stora bakgrundsbilder osv osv..

Så även om du tycker att mobilen står standby så finns det mycket som kan dra ur strömmen fort

• evaeva18
    Fjäril kär skrev 2016-06-27 07:19:51 följande:

Hur mycket batteri den drar beror helt på din egen användning. Dom flesta mobiler har samma typ av batterilängd.

Jag har Nokia Lumia 1020 och den kan dra ur på en halvtimme eller efter 12 timmar, allt beror på hur jag använder den.

Lite allmänna tips: Använd batterispatfunktion, sänk ljuset på skärmen, ta bort onödiga signaler (typ knappljud, app-signaler, avisering osv) , tänk på att appar som använder internet , drar ström typ vädret, mailen, olika spel, Messenger , stora bakgrundsbilder osv osv..

Så även om du tycker att mobilen står standby så finns det mycket som kan dra ur strömmen fort

Ok ska be någon gå igen om den kan inget om detta tack!!!@
  • Anonym (Erik)

Vad gör du med mobilen? Hur använder du den?

Det är nog det första du får tänka på. Alla mobiler har samma typ av batteritid så du får nog börja tänka på vad du gör med mobilen som drar ur strömmen.

Du kan inte förvänta dig att mobilen ska hålla batteri om du ständigt använder den med sms, chatt, fotar, kör instagram och Facebook och spelar.

En kvarts spelande på fikarasten drar många procent ström.

• Anonym (tips)

Moto G  rekommenderar jag

Svar på tråden Bra mobil,långt battaritid? kontat mobil? comviq kontant?