• Änglamark

Mindre blödning och kraftig värk i magen

Jag hade ägglossning för 2 veckor sedan och fick i fredags en mindre blödning, läste om nidblödning och tyckte symptomen stämde överens.
    Nu på morgonen vaknade jag vid 4 av att jag hade riktigt ont i nedre delen av magen, visste knappt vart jag skulle ta vägen. Blöder lite mer nu än tidigare och det ser ut att vara mer färskt blod, innan har det varit mer brunt.
    Jag och sambon försöker ju bli gravida. Jag har PCO och har inte haft riktig mens på länge, men i tonåren hade jag aldrig större besvär vid mens förutom ryggvärk, så jag tror inte att det är mensvärk.

Jag undrar helt enkelt om det är någon som känner igen sig eller har något att flika in med? Nu har jag tagit en tablett och hoppas på att det lugnar ner sig. Gissar på att det kan vara ett missfall (men kan man märka av det så tidigt som 2 veckor efter ÄL??)

• Svar på tråden Mindre blödning och kraftig värk i magen
  • Anonym (Ta ett test)

2 veckor ÄL är det ju man testar för att se om man är gravid. Om du blöder är det förmodligen mensen. Men ta ett test och se vad det säger. Man kan inte säga att man har ett missfall om man inte är bekräftat gravid. 

Många får plus 10 dagar efter ÄL så nu borde det garanterat visa något om det skulle vara så. 

Svar på tråden Mindre blödning och kraftig värk i magen