• Cobran

Nipt-test

Någon som har gjort eller tänker göra Nipt-trst? Vilken mottagning och vad kostar det?

• Svar på tråden Nipt-test
  • Anonym (Nöjd)

Gjorde det i Umeå å det kostade 8500. Värt varenda krona. Fick svar efter en vecka och fick även veta kön (valfritt) Gjorde det i vecka 11

• Anonym (J)

Det kostar 6500 på Mama Mia i Malmö och på CuraÖresund, inklusive ultraljudet de behöver göra för att se vilken vecka man är i. Ungefär samma priser i Köpenhamn. Det är så olika priser i landet att de seriöst borde lägga upp det på prisjakt.. Hade jag bott nånstans där det kostar uppemot 9000 så hade jag nog tyckt det var värt att åka till en annan stad och göra det.

Extra surt eftersom det förmodligen snart blir standard i hela landet och därmed gratis - I Stockholm är det ju redan gratis om man har särskilda skäl (t.ex en tidigare graviditet med dåligt KUB). 

Vi gjorde i vecka 12 (11+1) på Mama Mia och vi väntar på svar nu. Ett tips är ju att göra det lite senare än vecka 10 med tanke på att missfallsrisken är lägre i vecka 12-13, samt att halten DNA från fostret är högre också, så mindre risk för att få otydligt resultat. 

• Anonym (C)

Hur gick det anonym J?

Var på mamma Mia för en vecka sedan och är så nervös. Hur länge fick du vänta på ditt svar? Kommer det ett sms när svar finns på hemsidan?

• Anonym (J)
    Anonym (C) skrev 2016-07-25 12:07:47 följande:

Hur gick det anonym J?

Var på mamma Mia för en vecka sedan och är så nervös. Hur länge fick du vänta på ditt svar? Kommer det ett sms när svar finns på hemsidan?

Det gick bra till slut! Fostret har ingen av trisomierna de testar för. Tyvärr hade jag låg DNA-halt från fostret i mitt blod så jag fick göra om testet i vecka 14, det var hemskt nervöst! Så allt som allt tog det en hel månad. Första svaret som då var blankt tog två veckor, och andra tog lika lång tid fast det var prioriterat. De messar inte när svaret är uppe, så man får kolla varje kväll vid sådär sex-sju.

Lycka till!
  • Anonym (C)

Grattis till bra svar tillslut. Är så jävla jobbigt att bästa på svar, men du lugnade oss och då har vi väl inte väntat så länge. Känns jobbigt och svårt att dölja nu för jag börjar se ordentligt gravid ut och vill egentligen inte gå ut med det innan svaret är färdigt.

• Anonym (C)

Grattis till bra svar tillslut. Är så jävla jobbigt att bästa på svar, men du lugnade oss och då har vi väl inte väntat så länge. Känns jobbigt och svårt att dölja nu för jag börjar se ordentligt gravid ut och vill egentligen inte gå ut med det innan svaret är färdigt.

Svar på tråden Nipt-test